Dva hráči a jedna hráčka na akordeon v sobotu rozezněli podzemní prostory historických brněnských vodojemů při akordeonovém happeningu. Hra na tento nástroj provází letošní Maraton hudby, který se koná na řadě míst v Brně od čtvrtka do neděle, lidé si mohou vybrat různé hudební žánry a různé interprety. Podle Kateřiny Tůmové, která happening zakončila, byla hra ve vodojemu z konce 19. století nezapomenutelným zážitkem a připadala si jako ve filmu, řekla novinářům.
Desítkám posluchačů, kteří stáli ve spoře osvětleném klenutém prostoru, který kdysi býval téměř po strop naplněný vodou, zahrála skladu Asturias španělského komponisty Isaaca Albenize. „Původně byla napsaná pro klavír a známá je i v kytarové interpretaci. Vybrala jsem ji s ohledem na to, aby lidé, kteří do vodojemů přijdou, měli pestrý zážitek," řekla Tůmová.
Vodojemy jsou v Brně na Žlutém kopci tři, každý z jiného období a s jinou architekturou. Muzikanti v nich musí pracovat i s ozvěnou. „Ve skladbě jsou rychlá a pomalá místa. U rychlých to může být trochu nevýhoda, protože se tóny mohou více ztrácet. U delších si člověk ozvěnu vychutnává a doposlouchává to. Celkově se tu ale hraje lépe než na místech, kde žádná ozvěna není," popsala Tůmová, která podle svých slov nikdy v podobném prostoru nehrála. „Hrálo se mi tady moc hezky a byl to pro mě krásný zážitek," doplnila.
Odpoledne a večer Maraton hudby pokračoval například v Divadle Husa na provázku, v Alfa pasáži, na nádvoří Domu pánů z Kunštátu či na Římském náměstí. Lidé si mobli vybrat žánr podle libosti. Na ulicích a v sálech zněl jazz, world music, rock, folklor i klasika. Rezidenčním umělcem je letos francouzský akordeonista Vincent Peirani, který v sobotu zahrál 21:00 v Dominikánské ulici na World Music Scene a v neděli v 19:30 v Uměleckoprůmyslovém muzeu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.