Brněnská společnost Než zazvoní připravila Slovník generace Z pro rodiče a učitele. Kniha se vysvětlením přes 120 pojmů a 54 zkratek snaží o mezigenerační porozumění a přiblížení slangu mladých lidí. První vydání v nákladu 100 kusů se vyprodalo za několik dní. Firma objednala dotisk dalších 200 kusů, přičemž tři čtvrtiny se prodaly v předprodeji.
Kniha vznikla v reakci na rostoucí komunikační propast mezi lidmi narozenými v letech 1995 až 2012 a učiteli středních škol. Jejím cílem je propast zmírnit. „Dynamicky se vyvíjející slovník generace Z je často nesrozumitelný i lidem kolem 35 let, průměrný český středoškolský učitel má přitom přes 50 let. Ohlasy na slovník jsou velmi pozitivní, první vydání se vyprodalo za několik dní. Původně jsme slovník vytvořili zejména pro školy a volnočasová centra, kupují je však i jednotlivci, například rodiče, kteří chtějí lépe rozumět svým dětem," řekla autorka knihy Aneta Košíková.
Autorka v knize vysvětluje například termín „sus“, z anglického suspicious, což se používá jako označení pro něco podezřelého či nedůvěryhodného. Věnuje se také zkratkám, jako je třeba FOMO z anglického Fear Of Missing Out. Zkratka vyjadřuje obavu z promeškání, většinou události.
Společnost Než zazvoní se dlouhodobě věnuje pozorování sociálních sítí a mapování způsobu komunikace současných žáků a studentů. „Máme za sebou stovky skupinových diskuzí na českých školách se studenty i strukturované rozhovory a dotazníky se zaměstnanci školy. Díky tomu vidíme, že stále častěji dochází k nepochopení jazyka, střetu odlišných vidění světa a hodnot mezi generacemi," doplnila. Na základě toho společnost nejprve publikovala dva články, ve kterých termíny mladé generace vysvětlovala. Oslovily přes 50 tisíc čtenářů a velký zájem vedl k vytvoření knihy.