Revitalizace železniční trati ze Zastávky u Brna do Okříšek za jednu miliardu korun se uskuteční až příští rok. Aktuálně se zpracovává stavební projekt a do poloviny roku chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získat územní rozhodnutí, sdělil mluvčí Marek Illiaš.
Původně se přitom předpokládalo, že se začne stavět už v polovině loňského roku, před rokem se hovořilo o letošním březnu.
Stavba financovaná z Operačního programu Doprava II měla původně navazovat na zdvoukolejnění a elektrifikaci tratě Brno - Zastávka u Brna. Tento projekt se však výrazně opozdil kvůli sdružení Voda z Tetčic, které modernizaci bránilo. Se začátkem této stavby se počítá také příští rok.
Obě stavby cestujícím přinesou větší rychlost a komfort jízdy. Ze Zastávky do Okříšek se nyní jezdí šedesátikilometrovou rychlostí, po rekonstrukci se v některých úsecích zvýší až na 100 kilometrů za hodinu. Díky tomu se zkrátí jízdní doba a zmizí delší čekání ve stanicích při křižování vlaků, trať je totiž jednokolejná. "Bude se opravovat ve stávající ose z důvodu minimalizace záboru cizích pozemků," uvedl už dříve Illiaš.
Oprav se dočkají také stanice a zastávky. Největší proměnou projde stanice v Třebíči, kde vznikne bezbariérové nástupiště s podchodem. Město už se postaralo o přestavbu prostoru okolo nádraží a vzniká tam dopravní terminál. Novou podobu získají zastávky ve Vysokých Popovicích, Vladislavi a v Třebíči-Borovině.
Trať je součástí tahu z Brna přes Jihlavu do Českých Budějovic, patří však k nejpomalejším rychlíkovým tratím v zemi. Po revitalizaci by měly rychlíky mezi Okříškami a Zastávkou zrychlit až o 15 minut. Další minuty uspoří, až bude hotová modernizace úseku z Brna do Zastávky.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.