I přes napjatou finanční situaci města plánuje Dopravní podnik města Brna letos nakoupit deset kloubových trolejbusů, osm kloubových autobusů a pět minibusů.
Nákup trolejbusů umožní zvýšit přepravní kapacitu vytížených páteřních linek 25 a 26, které ve špičkách musejí doplnit autobusy.
Uvolnění několika krátkých trolejbusů zároveň umožní vybudovat odbočku trolejového vedení v křižovatce Úvoz – Tvrdého a na linku číslo 35 z Mendlova náměstí do Masarykovy čtvrti, jejíž provoz byl zahájen 1. ledna tohoto roku, zavést namísto autobusů podle plánu trolejbusovou dopravu.
Zároveň bude Dopravní podnik pokračovat v rekonstrukcích a modernizaci šesti sólo tramvají T3 na Vario LF1 a dvou kloubových tramvají K2 na Vario LF2. Letos bude také dokončen program vkládání nízkopodlažních dílů do tříčlánkových obousměrných vozidel KT8, čímž bude všech 39 tramvají tohoto typu částečně nízkopodlažních.
Celkové náklady za nákupy a modernizaci vozidel dosáhnou přibližně 380 milionů korun.
Vedle toho máme v plánu opravit tramvajové tratě v ulicích Lesnická, Veletržní a Veveří v délce několika set metrů a vyměnit koleje na Moravském náměstí a ve Svatopetrské ulici,“ upřesnil další práce generální ředitel Dopravního podniku Miloš Havránek.
Jak dále sdělil, podobně jako je tomu už šest let u tramvají, dojde postupně i k modernizaci vozového parku trolejbusů.
„Stejně jako máme projekt Vario na tramvaje, chystáme se podobným způsobem modernizovat i starší typy trolejbusů TR14, které jsou v Brně v provozu už od 70. let minulého století. Dostanou nový kabát a budou mít rovněž nízkopodlažní díl,“ uvedl Havránek.
V sobotu 13. dubna bude na Brněnské přehradě zahájena 67. plavební sezona. Na hladinu po slavnostním defilé v 10 hodin vypluje všech pět dvoupalubových lodí, které nesou jména partnerských měst a také historická jednopalubová loď Brno, která bude v sezoně vyčleněna především k přepravě vozíčkářů a cyklistů.
„Novinkou v jízdním řádu bude zavedení večerního spoje s odjezdem v 19 hodin z bystrckého přístaviště do Veverské Bítýšky s návratem v 21.30 hodin a s polovičním jízdným oproti stanovenému přepravnímu tarifu,“ prozradil vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.
Nově budou moci cestující, kteří nastoupí na loď v Bystrci, zaplatit v pokladně jízdenky platební kartou. Nejvíce viditelnou změnou v areálu přístaviště je zrekonstruovaná manipulační plocha v prostoru nad kotvou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.