Rekonstrukce ulic Dornych a Plotní v Brně s přeložením tramvajové trati začne namísto ledna až v únoru. Prohlásil to primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO). Podle něj je potřeba doladit postup se zhotovitelem, který přišel s postupy pro možné urychlení stavby. Nic bližšího ale neřekl. Náklady jsou 1,2 miliardy korun, práce mají trvat 2,5 roku.
Na Dornychu se nyní mísí tramvaje s osobní dopravou. Výsledkem investice bude přeložení tramvajové trati na tranzitem přetíženou Plotní ulici, která se tím zklidní. Na Dornychu, kde sídlí několik firem, naopak vzniknou čtyři pruhy pro automobilovou dopravu. Přeložka lidem po 40 letech umožní, že se dostanou tramvají přímo k autobusovému nádraží Zvonařka. Nyní k němu musí jít přes složitou mostní konstrukci vedoucí nad vytíženou silnicí pro auta.
Nejdříve se začne pracovat na Dornychu, který bude zavřený od Svatopetrské až k jižnímu konci ulice. Zhruba po roce se stavba přesune do Plotní ulice. Tramvaje přestanou jezdit do Komárova od začátku stavby. Nahradí je autobusy, které budou jezdit po Plotní. Intenzita spojů bude stejná. Objízdné trasy pro auta budou představeny později. Sloužit bude mimo jiné před pár lety postavená ulice zvaná Nová Agrozet, která spojuje Dornych přes areál bývalých mrazíren s Masnou.
Na nové tramvajové trati bude zastávka přímo u autobusového nádraží, které má projít první zásadní modernizací. Jižněji vznikne ještě jedna nová tramvajová zastávka, v Plotní budou protihlukové stěny. Investice dopravního podniku je 330 milionů korun.
Dalších 176 milionů korun investuje Ředitelství silnic a dálnic a 30 milionů Teplárny Brno, které díky stavbě mohou rozšířit síť teplovodu. Dosud teplo dodávaly pouze na Dornych, rozšíří síť i do Plotní.
Zbylých zhruba 700 milionů investuje Brno, kterému se podařilo získat evropské dotace. Zastupitelstvo už také schválilo poslední potřebnou směnu domu, který u zastávky Zvonařka brání stavbě a rozšíření silnice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.