Stránské skály do Líšně do Holzovy ulice, věc je nyní ve fázi posuzování vlivů na životní prostředí. Vyplývá to z dokumentu na Informačním portálu EIA. Pravidelná doprava zde utichla před více než 50 lety. Obnova prakticky již neexistující trati přijde na 400 až 450 milionů korun, nová trať povede po někdejším drážním tělese. Stavět se má rok a půl a hotovo má být nejpozději v roce 2020.
Město na stavbu využije peníze z evropských fondů ve výši 85 procent. Trať bude sloužit k obsluze staré Líšně a také k obsluze nově plánované výstavby. Po ukončení pravidelné dopravy v 60. letech využívalo jednu kolej Technické muzeum v Brně k převozu exponátů, v Holzově ulici je totiž depozitář tramvají a dalších kolejových vozidel. Od roku 2002 je trať zcela nesjízdná a chátrá.
Na více než tříkilometrovém úseku jsou zatím naplánované tři zastávky. Zastávka Stránská skála bude nová, současná zanikne. Dále se počítá se zastávkami U proluky a s konečnou zastávkou Muzeum dopravy, z níž bude snadný přestup na autobus.
Lidé z přilehlé ulice Holzova se obávali růstu hluku, proto vznikne několik desítek metrů dlouhá protihluková zeď. Zároveň bude okolí upravené tak, aby tramvaj netvořila novou bariéru. Po trati by měla jezdit zpočátku pouze prodloužená linka 10, ve špičce po deseti minutách. Součástí stavby bude také roční rekonstrukce tratě na Stránskou skálu, která odbočuje od tratě na Mifkovu.
Brno již léta připravuje i novostavby tramvajových tratí, tato by měla všechny předehnat díky tomu, že úředně jde pouze o obnovu. Postupně by se měla také překládat trať z Dornychu do Plotní ulice, stavět se má odbočka do bohunického kampusu a pokračování tratě v Bystrci na Kamechy. Časově vzdálenější je prodloužení tramvaje na Lesnou ze Štefánikovy čtvrti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.