Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

U projektu obnovení šaliny do Líšně posuzují dopad na životní prostředí. Trať bude hotová do roku 2020

Stránské skály do Líšně do Holzovy ulice, věc je nyní ve fázi posuzování vlivů na životní prostředí. Vyplývá to z dokumentu na Informačním portálu EIA. Pravidelná doprava zde utichla před více než 50 lety. Obnova prakticky již neexistující trati přijde na 400 až 450 milionů korun, nová trať povede po někdejším drážním tělese. Stavět se má rok a půl a hotovo má být nejpozději v roce 2020.

Město na stavbu využije peníze z evropských fondů ve výši 85 procent. Trať bude sloužit k obsluze staré Líšně a také k obsluze nově plánované výstavby. Po ukončení pravidelné dopravy v 60. letech využívalo jednu kolej Technické muzeum v Brně k převozu exponátů, v Holzově ulici je totiž depozitář tramvají a dalších kolejových vozidel. Od roku 2002 je trať zcela nesjízdná a chátrá.

Na více než tříkilometrovém úseku jsou zatím naplánované tři zastávky. Zastávka Stránská skála bude nová, současná zanikne. Dále se počítá se zastávkami U proluky a s konečnou zastávkou Muzeum dopravy, z níž bude snadný přestup na autobus.

Lidé z přilehlé ulice Holzova se obávali růstu hluku, proto vznikne několik desítek metrů dlouhá protihluková zeď. Zároveň bude okolí upravené tak, aby tramvaj netvořila novou bariéru. Po trati by měla jezdit zpočátku pouze prodloužená linka 10, ve špičce po deseti minutách. Součástí stavby bude také roční rekonstrukce tratě na Stránskou skálu, která odbočuje od tratě na Mifkovu.

Brno již léta připravuje i novostavby tramvajových tratí, tato by měla všechny předehnat díky tomu, že úředně jde pouze o obnovu. Postupně by se měla také překládat trať z Dornychu do Plotní ulice, stavět se má odbočka do bohunického kampusu a pokračování tratě v Bystrci na Kamechy. Časově vzdálenější je prodloužení tramvaje na Lesnou ze Štefánikovy čtvrti.
  

Foto MMB | Zdroj ČTK

Štítky Líšeň, skála, Technické muzeum v Brně, Muzeum dopravy, životní prostředí, Brno

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

U projektu obnovení šaliny do Líšně posuzují dopad na životní prostředí. Trať bude hotová do roku 2020  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.