Autobusová doprava na nádraží u hotelu Grand v Brně od neděle 11. června ještě více zhoustne. Ze Zvonařky na něj přesunuje své spoje společnost Arriva. Důvodem je lepší dostupnost pro cestující a blízkost centru města, uvedl dnes v tiskové zprávě obchodní ředitel Jiří Nálevka.
Denně přes staré památkově chráněné nádraží projede 160 autobusů a kapacita se už dostala téměř na svou hranici, uvedla Barbora Lukšová z brněnského dopravního podniku, který má správu nádraží na starosti. Naopak Zvonařka, které provozuje společnost Tourbus, stále zažívá odliv dopravců a spojů.
Na konci 70. let sice vzniklo v Brně nové autobusové nádraží na Zvonařce, které je ale špatně dostupné veřejnou dopravou a docházková vzdálenost je pro řadu lidí příliš velká. Na dobrou dostupnost u Grandu vsadil už před více než deseti lety Radim Jančura, jehož autobusy odjíždějí právě od Grandu. "Je to za den přes 100 autobusů, v pátek a v neděli ještě více," řekl mluvčí společnosti Student Agency Aleš Ondrůj.
Arriva ke Grandu přesunula linky Brno - Prostějov - Olomouc a Brno - Kroměříž - Přerov. Obě jezdí ve dvouhodinovém intervalu, do Olomouce ve špičkách po hodině. Relativně nedávno začaly na nádraží zajíždět dálkové spoje FlixBusu. Dále sem zajíždějí dopravci či cestovní kanceláře, které provozují nepravidelnou zájezdovou dopravu, nebo mají jen malý počet spojů denně.
Vzhledem k vysokému vytížení autobusy nádražím pouze projíždějí a nemohou zde zůstávat odstavené. "Proto naše autobusy odjíždějí buď do Černovic, kde máme zázemí, nebo řidiči tráví přestávku například při cestě, když tankují palivo," uvedl Ondrůj.
Zatímco autobusové nádraží u Grandu nabývá stále větší důležitosti, Zvonařku dopravci opouštějí. Od vzniku integrovaného dopravního systému začalo mnoho regionálních spojů jezdit do dopravních uzlů v okrajových částech Brna, kde je návaznost na MHD. Provoz na Zvonařce slábne a její kapacita je aktuálně výrazně vyšší než potřeba.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.