O nákup sms jízdenek je v brněnské MHD stále větší zájem. V prosinci si ji koupilo přes 358.000 lidí, což je za více než tři roky dosud nejvíce. Za loňský rok se prodalo 3,58 milionu jízdenek, což je nárůst o 24 procent. Zhruba stejným tempem rostly i tržby na 82,7 milionu korun.
Původní předpoklady v roce 2013 se pohybovaly okolo 100.000 prodaných jízdenek měsíčně. "Důvodem tohoto růstu je především dostupnost a jednoduchost pořízení sms jízdenek. I když jsme při jejich zavádění naráželi na legislativní problémy, ukazuje se, že to byl dobrý krok," uvedl generální ředitel Miloš Havránek.
Poměrně rychle se tak zvyšuje podíl sms jízdenek na celkovém prodeji jednorázových jízdenek, tvoří už 30 procent. V roce 2015 to bylo 16 procent. Papírové jízdenky je možné koupit v automatech, v trafikách či u řidiče. Také je možné kupovat si jízdenku přes mobilní aplikaci Sejf. Brzy by mělo být možné zaplatit jednorázovou jízdenku i platební kartou přímo ve vozidle, zatím je to možné pouze v lince E76 na letiště.
Z grafu prodeje sms jízdenek je zřejmé, že nejslabší jsou měsíce, kdy je v Brně minimum studentů, tedy v červenci a srpnu a také v únoru. Když se křivka očistí od těchto měsíců, má téměř setrvale vzestupnou tendenci.
"Nejoblíbenější zůstávají jízdenky na 20 minut, kterých se v prosinci prodalo 71 procent," řekla mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Dále je možné pořídit jízdenku na 75 minut či na 24 hodin.
V roce 2014 se v Brně prodalo zrhuba 1, 86 milionů sms jízdenek, následující rok to bylo jž 2,88 milionu a v roce 2016 již 3,58 milionu jízdenek. Zatímco v roce 2014 vydělal dopravní podnik na sms jízdenkách něco přes 44 miliomů korun, v roce 2015 už to bylo téměř 67 milionů a loni 82,7 milionů.
Službu zajišťuje pro dopravní podnik společnost Direct Pay, s níž má uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou od poloviny roku 2015. Účtuje si z každé jízdenky provizi 14,7 procenta, což patří k nejnižším provizím v České republice.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.