Téměř po dvou týdnech provozu je soukromý dopravce RegioJet s obsazeností svých vlaků na trase z Brna do Prahy spokojený. V prvních dnech jimi jelo v průměru téměř 1000 cestujících denně, což je mezi 150 a 200 lidmi na jeden vlak. České dráhy uvádějí, že obsazenost jejich spojů je stabilní i po nástupu konkurence.
Cena jízdenek se udržela na úrovni před vstupem konkurence. Základní cena u obou dopravců je 219 korun. S IN kartou lze jet s Českými drahami za 179 korun, s předstihem i levněji, s RegioJetem s kreditovou jízdenkou za 175 korun.
Soukromý dopravce, který patří Radimu Jančurovi, se snaží lákat cestující výhodnějšími cenami na lince z Bratislavy do Prahy a také lidi dojíždějí z Břeclavi a Zaječí do Brna. "S obsazeností jsme spokojeni, každý den postupně roste," řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Žluté vlaky vyjíždějí z Brna v 6:09, 7:09 a 15:09, opačným směrem jede jeden vlak ráno a dva odpoledne.
České dráhy nabízejí spoj každou hodinu a nejméně jednou za dvě hodiny jezdí také zastávkové rychlíky z Brna do Prahy. "Vlaky jsou sestavené z moderních vozidel, jako je railjet, InterPanter či z moderních vozů klasické stavby. Trasa z Brna do Prahy byla pro České dráhy vždy klíčová, proto jsme zavedli také bonusový program," uvedla mluvčí ČD Monika Bezuchová. Ten má udržet či nalákat nové zákazníky. "Za cestování vybranými spoji připočítáváme cestujícím dvojnásobný počet bodů do programu ČD Body," uvedla Bezuchová. Za čtyři zpáteční jízdy lze tedy nasbírat tolik bodů, že na pátou jízdu je sleva 90 procent.
Rezervační systém v posledních dnech ukazoval, že výrazně vytíženější jsou vlaky RegioJetu z Prahy do Brna než opačně. Podle Ondrůje jde o běžný jev v předvánočním týdnu, kdy lidé, kteří v Praze pracují, cestují na svátky domů. "Proto nasazujeme posilové vozy," řekl.
RegioJet zatím jezdí se šesti či sedmi vagony, což odpovídá kapacitě 314 či 362 míst. Aby mohl nasadit soupravy na tuto trať, musel ubrat vagony na spojích do Ostravy a nejvytíženější desetivozové soupravy zkrátit na šesti- až osmivozové. Podle dopravce by však tento stav měl trvat nejdéle do jara, do nákupu dalších vagonů. ČD nabízejí ve spojích, které jedou v podobný čas, stejně či více míst a před Vánoci nasazují posilové vozy.
RegioJet zkouší také oslovit zákazníky zvyklé jezdit s ČD první třídou. Té odpovídá uspořádáním třída Relax, je však levnější. Zatímco s IN kartou lze cestovat s ČD za 341 korun, u konkurence stojí jízdenka 225 korun.
Nasazení vlaků zatím nemá zásadní dopad na počet cestujících v autobusech RegioJet mezi Brnem a Prahou a všechny spoje jsou zatím zachované.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.