Na železnici od neděle platí nový jízdní řád. Spoje s jeho zavedením přidají státní České dráhy i jejich konkurenti Arriva a RegioJet, který začne jezdit mezi Prahou a Brnem. Národní dopravce od neděle také mírně zdražil jízdné.
České dráhy v novém jízdním řádu vypraví 7016 vlaků denně, což je zhruba o 117 spojů více než dosud. Více vlaků bude jezdit například v okolí Prahy, dopravce také zavádí nové expresy na trase Praha - České Budějovice - Linec a přímé vlaky z Ostravy do Zvolena přes Banskou Bystricu.
Jízdné České dráhy zvyšují o několik korun, u vzdáleností do 120 kilometrů má být dražší o korunu, u větších vzdáleností do čtyř korun. Jde o první zdražení po dvou letech a bude se týkat především obyčejného jízdného včetně zpátečních jízdenek a traťových jízdenek. Nemění se ceny zákaznické in Karty, celodenních síťových jízdenek, skupinových víkendových jízdenek, rezervací nebo za přepravu psů a jízdních kol.
Žlutým vlakem nově z Brna do Prahy
RegioJet ke svým vlakům mezi Prahou a Moravou vedeným přes Přerov přidá nové spoje na trati z hlavního města do Brna. Dva ze tří vlaků denně budou pokračovat do Bratislavy, jeden do Starého Města u Uherského Hradiště. V obou směrech jde o šest spojů za den, které dosud provozovaly České dráhy.
Jízdenka vyjde u RegioJetu na 175 korun pro držitele bezplatných kreditových jízdenek ve třídě Standard. Ostatní zaplatí 219 korun, což je prakticky stejně tolik, jako u Českých drah, kde držitelé In-karet platí od 169 do 179 korun, ostatní obvykle 219 korun. S větším předstihem lze koupit jízdenku od 189 korun.
Jízdenka z Prahy do Bratislavy stojí u žlutého vlaku 394 korun s kreditovou jízdenkou, bez koruny čtyři sta bez ní. U Českých drah zaplatí cestující 497 korun v případě jednodenního předstihu, s alespoň třídenním předstihem pak pouze 414 korun.
Nové jízdní řády i jinde v Evropě
Nové jízdní řády začnou v neděli platit také v dalších evropských zemích. Například ve Švýcarsku byl nedávno do pravidelného provozu uveden nový a na světě nejdelší železniční tunel. Díky Gotthardskému úpatnímu tunelu s délkou 57 kilometrů se zkrátí cesta mezi Curychem a Milánem téměř o 40 minut na tři hodiny a 26 minut.
Zrychlí také vlaky z Paříže do německého Stuttgartu a Frankfurtu nad Mohanem. Na Slovensku zavádí národní dopravce nové spoje InterCity Bratislava - Košice, díky kterým se cesta zkrátí zhruba o půlhodinu na méně než pět hodin.
Zdroj: ČTK, RegioJet
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.