Od neděle platí nový jízdní řád, mezi Prahou a Brnem už jezdí žluté vlaky RegioJet

Na železnici od neděle platí nový jízdní řád. Spoje s jeho zavedením přidají státní České dráhy i jejich konkurenti Arriva a RegioJet, který začne jezdit mezi Prahou a Brnem. Národní dopravce od neděle také mírně zdražil jízdné.

 

České dráhy v novém jízdním řádu vypraví 7016 vlaků denně, což je zhruba o 117 spojů více než dosud. Více vlaků bude jezdit například v okolí Prahy, dopravce také zavádí nové expresy na trase Praha - České Budějovice - Linec a přímé vlaky z Ostravy do Zvolena přes Banskou Bystricu. 

Jízdné České dráhy zvyšují o několik korun, u vzdáleností do 120 kilometrů má být dražší o korunu, u větších vzdáleností do čtyř korun. Jde o první zdražení po dvou letech a bude se týkat především obyčejného jízdného včetně zpátečních jízdenek a traťových jízdenek. Nemění se ceny zákaznické in Karty, celodenních síťových jízdenek, skupinových víkendových jízdenek, rezervací nebo za přepravu psů a jízdních kol.

Žlutým vlakem nově z Brna do Prahy

RegioJet ke svým vlakům mezi Prahou a Moravou vedeným přes Přerov přidá nové spoje na trati z hlavního města do Brna. Dva ze tří vlaků denně budou pokračovat do Bratislavy, jeden do Starého Města u Uherského Hradiště. V obou směrech jde o šest spojů za den, které dosud provozovaly České dráhy.

Jízdenka vyjde u RegioJetu na 175 korun pro držitele bezplatných kreditových jízdenek ve třídě Standard. Ostatní zaplatí 219 korun, což je prakticky stejně tolik, jako u Českých drah, kde držitelé In-karet platí od 169 do 179 korun, ostatní obvykle 219 korun. S větším předstihem lze koupit jízdenku od 189 korun.

Jízdenka z Prahy do Bratislavy stojí u žlutého vlaku 394 korun s kreditovou jízdenkou,  bez koruny čtyři sta bez ní. U Českých drah zaplatí cestující 497 korun v případě jednodenního předstihu, s alespoň třídenním předstihem pak pouze 414 korun.

Nové jízdní řády i jinde v Evropě

Nové jízdní řády začnou v neděli platit také v dalších evropských zemích. Například ve Švýcarsku byl nedávno do pravidelného provozu uveden nový a na světě nejdelší železniční tunel. Díky Gotthardskému úpatnímu tunelu s délkou 57 kilometrů se zkrátí cesta mezi Curychem a Milánem téměř o 40 minut na tři hodiny a 26 minut.

Zrychlí také vlaky z Paříže do německého Stuttgartu a Frankfurtu nad Mohanem. Na Slovensku zavádí národní dopravce nové spoje InterCity Bratislava - Košice, díky kterým se cesta zkrátí zhruba o půlhodinu na méně než pět hodin.

Zdroj: ČTK, RegioJet 
 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Praha, RegioJet, jízdní řád, Brno, České dráhy, Arriva, Bratislava, Linec, České Budějovice, Ostrava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.