Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos dokončila modernizaci trati v Brně mezi Maloměřicemi a Židenicemi, díky čemuž vlaky jedoucí po koridoru od Prahy mohou jet rychleji a cesta je bezpečnější.
Již loni dokončila úsek z Horních Heršpic do Modřic, čímž završila modernizaci úseků železničního uzlu, které nejsou závislé na poloze nového nádraží v Brně. To je ale v nedohlednu, a tak SŽDC chystá v nejbližších letech řadu oprav na současném hlavním nádraží a v jeho nejbližším okolí, řekl dnes ředitel brněnské pobočky Miroslav Konečný.
"V květnu dokončíme rekonstrukci úseku Brno-Slatina - Blažovice a v červnu se začne opravovat na hlavním nádraží druhé a třetí nástupiště. Také nyní opravujeme viadukty od Koliště směrem do Židenic, abychom mohli opravovat traťový svršek," řekl Konečný.
Jelikož zahájení stavby nového nádraží je zatím v nedohlednu, musí SŽDC začít s opravovat to současné. "Jsou přichystané čtyři stavby. Chystá se rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení, oprava mostu přes Hybešovu, přes Křídlovickou a také rekonstrukce výhybek v jižní části nádraží," uvedl Konečný.
Obává se však komplikací, které by mohlo způsobit prohlášení celého nádraží "od Svratky po Koliště" kulturní památkou. "Ministerstvo kultury už zahájilo správní řízení. Opravy by byly dražší a delší," řekl Konečný.
Na loňskou opravu koleje mezi Maloměřicemi a Kuřimí navážou letos či příští rok opravy stanic v Králově Poli a Tišnově, příští rok v Kuřimi.
Cestu k novému nádraží, které by řadu problémů vyřešilo, může otevřít říjnové referendum o jeho poloze. Brňané se budou moct rozhodnout, zda chtějí nádraží odsunout do míst dnešního nákladového nádraží, nebo zda má být zachované v centru, dostupné z Nádražní ulice.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.