Brněnský dopravní podnik obdržel ke konci loňského roku deset nových malých autobusů SOR ICN 9,5, kterými nahradí dosavadní minibusy. Vozy jsou o 2,5 metru kratší než standardní autobusy. Podnik je využívá na linky s nízkou poptávkou a při výlukách také například v částech města, kde mají klasické autobusy problém se kvůli šířce ulic vytočit. Cena jednoho autobusu je 5,1 milionu korun, uvedli tvůrci webu Brněnská MHD.
Dosud minibusy jezdí především na linkách 62, 65, 68 a 80, také na příměstských linkách 211 a 302. Podnik má také opci na dalších deset vozidel. Autobusy jsou větší než dosavadní minibusy a pojmou 28 sedících cestujících, stojících se do nich vejde až 46. Novinkou jsou po mnoha letech sedadla potažená koženkou, která z brněnské MHD v minulosti vymizela. Má přinést větší komfort než celoplastová sedadla a nižší náročnost na údržbu proti textilním potahům, které jsou především v tramvajích.
Podnik již dříve vyřadil nejstarší minibusy Stratos a vyřadí také dosud jezdící typ Dekstra. Tato vozidla se v provozu příliš neosvědčila, uvedli dříve zástupci dopravního podniku. Jejich koncepce spočívala v autobusové nástavbě na automobilový podvozek používaný pro dodávky. Vozy Dekstra přitom jezdí teprve od roku 2018.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.