Modernizace trati mezi Brnem a Přerovem, konkrétně v prvním úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem začne v polovině roku 2025 a potrvá do 2028. Přibude druhá kolej, rychlost vlaků se zvýší na 200 kilometrů za hodinu a vzniknou nové zastávky i tunel. Trať bude vybavena moderním zabezpečením.
Správa železnic plánuje modernizaci trati z Brna do Přerova, konkrétně úsek mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Tento úsek dostane druhou kolej a rychlost vlaků se zvýší na 200 kilometrů za hodinu. Státní organizace nyní hledá zhotovitele projektu první části této rychlotratě.
Úsek je dlouhý asi deset kilometrů a díky rozsáhlým úpravám se tam výrazně zvýší rychlost vlaků. Součástí projektu je výstavba 744 metrů dlouhého Němčického tunelu pod kopcem Kozlov a osmi nových mostů, přičemž nejdelší most přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů.
„Na trase vzniknou dvě nové zastávky s bezbariérovým přístupem, parkovacími místy a stojany na kola. Jedna z nich nahradí zrušenou stanici Němčice nad Hanou. Navíc bude v půlce trasy postavena odbočka Hruška, která umožní přejetí z jedné koleje na druhou v případě mimořádností,“ informovala novináře mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
V Němčicích a Měrovicích budou zrušeny stávající přejezdy a nahrazeny přeložkami. V rámci stavby budou vybudovány také nové protihlukové stěny a na trati bude nainstalováno moderní evropské zabezpečení. Celkové náklady na projekt přesahují 7,7 miliardy korun a práce by měly být dokončeny do konce roku 2028.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.