Dnešním dnem končí letošní bezplatné vypůjčování brněnských sdílených kol. Doposud mohli zájemci bicykly zdarma využívat dvakrát denně na půl hodiny. Rozpočet, který byl vedením města na bikesharing pro letošní rok vyhrazený, byl brněnskými cyklisty vyčerpán.
Dnes je poslední den, kdy se obyvatelé Brna mohou zdarma projet na sdílených kolech. Možnost bezplatně využít bikesharingu dvakrát denně na třicet minut budou mít zájemci opět až v příštím roce. Vedení města chce skrze výpůjčky kol motivovat obyvatele Brna k cyklistice. Jen za letošní rok přibylo dle dat města osm tisíc nových uživatelů této služby.
Na letošní cyklistickou sezonu, počínaje jarem a konče podzimem, vyhradilo město na bezplatné sdílené jízdy 2,4 milionu korun. Ani pozdější navýšení rozpočtu na 4 miliony korun, však jízdy na následující měsíce nepokryje. „Zatímco loni peníze stačily na pokrytí všech jízd od března do října, letos lidé využívají kola mnohem více a podporované období tak skončí kvůli vyčerpání financí už na konci září. V exponovaném období od května do srpna se počet jízd zvedl o téměř 20 %,“ sdělil v tiskové zprávě radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Pondělí, 4. března 2024, 13:00
Vedení Brna chce i v letošním roce podporovat cyklisty. Aby motivovalo lidi ve využívání sdílených kol místo aut v centru města, od března nabízí jízdy zdarma. Nově mohou zájemci také zažádat o vybudování stojanů pro sdílená kola tam, kde podle nich...
Čtyřletou smlouvu se společnostmi nextbike a Rekola, které bikesharing poskytují, uzavřelo vedení města v roce 2023. Maximální roční rozpočet putující na výpůjčky kol je pevně daný. „Bohužel s ohledem na zákon o veřejných zakázkách nemůžeme jednoduše a flexibilně navýšit limit zakázky a dál jízdy proplácet. Pro rok následující ale chceme podporu bikesharingu optimalizovat a rozpočet pro tento projekt navýšit,“ dodal Kratochvíl. Vedení města by v budoucnu chtělo cyklistům umožnit využívat nabídky po celou dobu sezóny.
Díky projektu získává mimo jiné vedení města také množství informací o brněnské cyklodopravě. Například data, která sdělují, kam cyklisté na sdílených kolech často jezdí, a kterým se naopak vyhýbají, tak mohou využít při dalším plánování a vylepšování brněnské cykloinfrastruktury.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.