Silničáři postupně plánují v listopadu a prosinci otevřít tři úseky velkého městského okruhu v Brně. Prvním bude Bauerova ulice, následovat bude Žabovřeská ulice a úsek od Tomkova náměstí k Rokytově ulici. Tyto úseky umožní plynulejší průjezd Brnem, a to díky čtyřpruhovému uspořádání a mimoúrovňovým křižovatkám. Řidiči se tak vyhnou místům, kde často vznikají kolony.
Ředitelství silnic a dálnic plánuje od první poloviny listopadu do první poloviny prosince v Brně postupně otevřít tři úseky velkého městského okruhu. Nejprve bude možný plný průjezd Bauerovou ulicí, poté Žabovřeskou a nakonec budou moct řidiči jezdit bez omezení po úseku od Tomkova náměstí k Rokytově včetně nájezdových ramp.
Především na Tomkovo náměstí a Žabovřeskou čekali nejen brněnští řidiči mnoho let od posledního zprovozněného úseku, kterým byly v roce 2012 Královopolské tunely. Nyní půjde díky čtyřpruhovému uspořádání a mimoúrovňovým křižovatkám projet Brno bezkolizně od Rokytovy ulice přes Husovice, Královo Pole a Žabovřesky na dálnici D1, nebo na křižovatku ulic Poříčí, Křížová a Vídeňská. Tradiční místa, kde řidiči stáli v kolonách, tedy před Žabovřeskou z obou stran a v Židenicích, budou výrazně lépe průjezdná.
Pondělí, 15. července 2024, 19:00
Hlavní trasa velkého městského okruhu od Husovického tunelu až po křižovatku s Rokytovou ulicí se má řidičům v Brně otevřít za měsíc, od neděle 18. srpna. Silničáři proto po třech letech od začátku stavby finišují a dělají poslední a dokončovací...
V Bauerově ulici, která se má otevřít v první polovině listopadu, už silničáři pokládají finální vrstvy asfaltu. Tato ulice již čtyřpruhová byla, ale jízdní pruhy byly úzké a nyní získaly standardní rozměry pro daný typ silnice. Závěrečné práce už jsou vidět i v Žabovřeské ulici, kde je silnice udělaná tak, že její okrajová část visí nad korytem Svratky.
„Na Tomkově náměstí dokončujeme všechny nájezdové rampy, které by měly být v provozu těsně před polovinou prosince,“ řekl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. Hlavní trasa mezi Husovickými tunely a Rokytovou je v provozu od konce srpna. Za všechny tři stavby zaplatí silničáři zhruba pět miliard korun.
Na další úseky ve východní části města si zatím řidiči počkají. Před dvěma týdny silničáři začali razit průzkumnou štolu pro tunel pod sídlištěm Vinohrady a předpokládají, že samotný tunel se začne stavět v roce 2028. Jeho dokončení se očekává až po roce 2030. Jižní část okruhu je zatím jen v hrubých obrysech a nijak se nepřipravuje. V minulosti sloužila jako jižní část obchvatu dálnice D1, která se však nyní rozšiřuje na šest pruhů a je průjezdná jen s obtížemi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.