Zákaz poslechu rádia v kabině řidiče platil v brněnské MHD jediný měsíc. Vedení dopravního podniku se rozhodlo jej odvolat, avšak řidič musí mít hlasitost nastavenou tak, aby neobtěžovala cestující, uvedla v pondělí po jednání vedení podniku s předsedy odborových organizací v tiskové zprávě mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Podnik k tomuto nečekanému kroku před měsícem sáhl, aniž jej konzultoval se zástupci odborů a zaměstnanců. Odůvodnil jej zvýšeným počtem nehod, jejichž viníkem jsou řidiči vozů MHD, a stížnostmi cestujících, které obtěžoval hlasitý poslech. Mezi zaměstnanci zvedl zákaz vlnu nevole. Po dvou týdnech povolilo vedení poslech alespoň na konečné.
Zvýšené nehodovosti se však hodlá podnik věnovat nadále, bez ohledu na odvolaný zákaz. S Centrem dopravního výzkumu bude spolupracovat na studii, která se bude zabývat vlivem poslechu rádia na bezpečnost řízení. Jiné dopravní podniky k poslechu rádia přistupují různě a žádná studie zatím nepřinesla v této oblasti prokazatelnou souvislost mezi poslechem a nehodovostí. Zároveň se bude podnik zabývat nevhodným chováním řidičů vůči cestujícím.
„Naší snahou jakožto zodpovědného dopravce je zajistit bezpečnost v brněnské městské hromadné dopravě. Současně chceme snížit nehodovost, a tím i výši škod, které na nás kvůli tomu dopadají," uvedl generální ředitel Miloš Havránek. Jednou z motivací jezdit obezřetněji a tedy bezpečněji je i desetitisícová odměna, kterou dostane řidič, pokud od června do listopadu nebude mít nehodu. "Jsme si vědomi toho, že v Brně panuje nelehká dopravní situace, proto nechceme působit restriktivně, ale spíše jít cestou pozitivní motivace,“ uvedl dopravní ředitel Jan Seitl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A poplatky za veřejnou produkci budou OSA platit odbory nebo jednotliví řidiči?
Centrum dopravního výzkumu je firma, která tvrdí, že úhlopříčka je delčí než strana obdélníku. (Viz parkovací vyhláška z jejich dílny.) To mě nepřesvědčí.