Silničáři letos v břeclavské místní části Poštorná opravní most v havarijním stavu. Původní most, který je na hranici životnosti, dělníci zdemolují a na místě postaví nový. Hustý provoz na průtahu městem po dobu výstavby povede přes přistavené mostní provizorium, řidiče čeká omezení rychlosti.
Silničáři se v Břeclavi pustí do výstavby nového mostu přes odlehčovací rameno Dyje v Poštorné. Původní most z padesátých let minulého století, který je na hranici životnosti, čeká demolice. Hustý provoz na průtahu městem bude po dobu výstavby nového mostu vedený přes přistavené mostní provizorium.
„Oprava se připravuje už šest let. Vše ale nasvědčuje tomu, že v letošním roce by se měla uskutečnit. Břeclavané si mohli všimnout, že u mostu jsou již označené stromy, které bude nutné pokácet kvůli výstavbě mostního provizoria,“ popsal starosta Břeclavi Svatopluk Pěček (ANO).
Naplno by měla akce propuknout na podzim letošního roku, kdy odstartuje první etapa rekonstrukce. Práce vyjdou na zhruba čtvrt miliardy korun.
„V první etapě budou vystavěny provizorní cesty, na které navážou dvě mostní provizoria. První bude sloužit pro obousměrný provoz automobilové dopravy a pro dopravu cyklistů, druhé bude určeno pro pěší,“ popsal Václav Rajchot, vedoucí provozního úseku ŘSD.
Jakmile budou provizoria stát, přijde na řadu druhá etapa. V ní dojde k demolici stávajícího mostu a následné výstavbě nového. ŘSD předpokládá, že odstartuje na přelomu letošního a příštího roku.
Na mostním provizoriu pro automobilovou dopravu bude omezena rychlost na dvacet kilometrů v hodině. Její dodržování bude hlídat radar. Díky nižší rychlosti bude provoz bezpečnější a zároveň bude zásadně snížen případný hluk, který projíždějící auta mohou způsobit.
„Když se před lety o nutnosti oprav začalo hovořit, zvažovalo se, že po dobu oprav bude provoz řízen pomocí semaforů kyvadlově. To jsme odmítli a jednoznačně jsme požadovali, aby byl provoz na této silnici první třídy zachován obousměrně,“ zdůvodnil starosta.
Nový most by měl být široký patnáct metrů, což je o něco více než ten stávající. Dimenzovaný bude již na provoz ve třech pruzích, pokud by bylo třeba je v budoucnu zřídit. Na obou stranách mostu budou chodníky pro pěší a také cyklopruhy. Pod novým mostem budou také zřízeny podjezdy pro cyklisty
Kompletně by práce měly trvat třináct měsíců. Zástupci ŘSD ale doufají, že zhotovitel, který zakázku vysoutěží, ji zvládne i v kratším čase. Následně musí státní silničáři počítat také s náhradní výsadbou za odstraněnou zeleň.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.