Místo autobusů by měly brněnské sídliště Lesná obsluhovat trolejbusy. Dosavadní úvahy potvrdila studie, kterou si město nechalo zpracovat a která posuzovala šest variant. Radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) uvedl, že aktuálně jde o nejvýhodnější a do budoucna nejvariabilnější variantu. Přestupy však zůstanou.
Studie obsahovala i půl století starou variantu - tramvajovou trať ze Štefánikovy čtvrti po Seifertově ulici do smyčky Haškova, kterou však již několik let odmítá vedení městské části Brno-sever. V roce 2016 se postavilo proti s argumentem, že by byly tramvaje příliš hlučné a že by chodcům hrozilo nebezpečí při cestě na tramvajové ostrůvky. Město tehdy přípravu tratě na Lesnou zastavilo.
Nová trať by umožnila velké části z šestnácti tisíc obyvatel sídliště jezdit do centra Brna tramvají bez přestupu. Dnes značná část obyvatel musí přestupovat na autobusy a přestupy nezmizí ani se zavedením trolejbusů. Půjde pouze o ekologičtější druh dopravy, nikoli však komfortnější či rychlejší. Tramvaje, které končí uprostřed sídliště v Čertově rokli, dokážou obsloužit jen menší část sídliště.
Město předpokládá, že trolejbusy budou jezdit jak po Okružní, tak po Seifertově ulici, tedy z obou stran sídliště díky novému trolejovému vedení. Bateriové trolejbusy mají pokračovat do Soběšic. Kratochvíl uvedl, že při stavbě trakčních stožárů bude město myslet na to, aby byly využitelné i při případné stavbě tramvajové tratě.
Příprava na trolejbusový provoz má začít po dokončení stavby mostu přes železniční trať v Merhautově ulici, hotový má být před letními prázdninami. Ještě poměrně nedávno město plánovalo, že postaví alespoň krátkou tramvajovou spojku ze Štefánikovy čtvrti na Halasovo náměstí, ale město ji prozatím zavrhlo, protože její přínosy neodpovídají vynaloženým nákladům.
Město s dopravním podnikem se zaměřují na rozvoj elektrické dopravy především kvůli tomu, že už není možné získat dotace jako ještě nedávno například na plynové autobusy, ale pouze na vozidla na elektřinu získávanou ze sítě či z vodíku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nepochopím, jak někdo může odmítat šaliny. Já bych byl rád, kdyby mě kolem baráku šalina jezdila. Ty ostrůvky a hluk šalin je jenom výmluva, jako by to vě městě nebylo a navíc dnes jsou ty moderní šaliny odhlučněný a uložení kolejí také. Přednější je, aby jistým šéfům Lesné jezdila MHD kolem baráku, že jo?