Silničáři společně se zástupci Brna představili veřejnosti dynamickou vizualizaci budoucí stavby Ostravské radiály, důležité součásti velkého městského okruhu v Brně. Součástí stavby bude i výstavba cyklotras, zón pro chodce nebo přeložka tramvajové trati.
Plánovaná Ostravská radiála je podle silničářů výjimečná a zároveň náročná stísněnými prostorovými poměry danými stávající železniční tratí, železniční vlečkou a tramvajovou tratí.
„Cílem stavby je převedení tranzitní dopravy východ–sever mimo obydlenou zástavbu Židenic. Radiála vyřeší také aktuální problém s velkým množstvím levých odbočení, která komplikují dopravu z centra města do Vinohrad a Líšně, a mimo jiné i nevhodná napojení okolních areálů,“ uvedl stavby ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.
Součástí stavby je mimo jiné vybudování tří mimoúrovňových křižovatek, přeložka tramvajové trati, doplnění tří kilometrů cyklotras a šesti kilometrů pěších tras.
„Dokončili jsme dokumentaci a probíhá připomínkování s následným dopracováním do čistopisu. Zahájení stavebních prací předpokládáme v roce 2027 a jejich dokončení o tři roky později,“ přiblížil postup přípravy stavby Fiala.
Tříkilometrový úsek Ostravské radiály bude umístěn ve čtyřech městských částech. Protne Černovice, Slatinu, Židenice a Líšeň.
„Ostravská radiála je další důležitou částí velkého městského okruhu v Brně, který po dokončení zajistí řidičům plynulý a bezpečný průjezd a obyvatelům přilehlých částí lepší životní podmínky a větší bezpečnost. Pracovníci kolem vysadí také velké množství zeleně,“ doplnila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Investory stavby jsou Ředitelství silnic a dálnic a město Brno, které navazují na předcházející spolupráci v rámci již realizovaných staveb velkého městského okruhu v Brně.
„Brno má v současnosti s ŘSD uzavřenou smlouvu o spolupráci, díky které bylo pověřeno majetkoprávní přípravou. Ve spolupráci s Brněnskými komunikacemi v současnosti jednáme s majiteli nemovitostí v dané oblasti, abychom přípravu stavby co nejvíce uspíšili,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
opět vizualizace-kolik desítek let ? toho se už nedočkám, no myslím že nikdo...
Super - místo výše zmíněných oblasti bude doprava komplet kolem Riviéry nebo Bauerovy, že? Koho to vlastně trápí, stavba se naplánovala před desítkami let, tak se tak prostě udělá. A VMO znamená v tuto chvíli vnitřní městský okruh.