České dráhy vrátily na koridor mezi Prahou a Brnem vlaky railjet a EuroCity. Oproti současnosti tak spojení mezi oběma městy zrychlí o půl hodiny. Rychleji by se mělo cestovat také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti. Jízdní doba některých spojů je ale po rekonstrukci delší než před ní, například cesta vlaky Regiojet se cestujícím protáhne o více než deset minut.
„Dokončení hlavních oprav na prvním koridoru umožní od 1. července návrat vlaků railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou a nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem. Zrychluje se také spojení k našim sousedům do Vídně, Bratislavy nebo do Budapešti. Vlak se na těchto relacích znovu stává zajímavou alternativou k individuálnímu motorismu nejen kvalitou a rozsahem služeb, ale také cestovním časem. Ten bude nyní z Prahy do Brna dvě hodiny a 35 minut a opačným směrem ještě o dvě minuty méně,“ vysvětlil člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Jízdní doby se podle státního dopravce zkrátily i při cestách do zahraničí. Cesta z Prahy do Vídně nyní trvá čtyři hodiny a čtyři minuty, z Prahy do Bratislavy se jede čtyři hodiny a devět minut a z Prahy do Budapešti šest hodin a 43 minut. Další novinkou je také obnovení přímého vlakového spojení z rakouského Štýrského Hradce přes Vídeň, Brno, Prahu až do Berlína. Spoje EC Hungaria na trase z Budapešti do Hamburku pak nově zastavuje také na pražském hlavním nádraží.
Trať mezi Prahou a Brnem prošla v posledních letech velkou rekonstrukcí, Správa železnic do ní investovala v posledních dvou letech přes deset miliard korun. Během rekonstrukce jezdily vlaky po částečně náhradní trase přes Vysočinu, nyní se tak vrátí na koridor přes Českou Třebovou.
Jízdní doba některých spojů je ale po rekonstrukci delší než před ní. Například spoj RegioJetu zvládl v roce 2021 cestu z Brna do Prahy za dvě hodiny a 31 minut. Nyní je podle jízdního řádu jeho cesta o jedenáct minut delší. V jízdní době u vlaků Českých drah jsou časové změny spíše minimální. Správa železnic prodloužení jízdní doby některých vlaků vysvětlila větší vytížeností tratě a zajištěním větších časových rezerv kvůli dosažení spolehlivosti při dodržování jízdního řádu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
proč déle ??? jede stejnou trasou jak před rekonstrukcí ne? vysvětlete mi to prosím paní Ryšavá-děkuji
Vlakem už nejezdím, za těch cca 15 let je to stále stejné, v cíli jste přinejmenším o hodinu později, co se změnilo jsou samozřejmě ceny. Busem je to od dokončení oprav D1 lepší.