Královopolské nádraží v Brně se blíží rekonstrukci. Železničáři zaplatí za přestavbu miliardy

Autoři | Foto

Velké změny čekají nádraží v Králově Poli, které patří mezi frekventovaný a vytěžovaný dopravní uzel v moravské metropoli. Železničáři ze Správy železnic (SŽ) oznámili, že mají splněné formality a můžou začít se stavbou. Na třímiliardové práce nyní hledá státní organizace zhotovitele.

Nádraží v Králově Poli funguje přes sedmdesát let a patří mezi významné dopravní křižovatky moravské metropole. Kromě vlaků, jež míří směrem na Vysočinu a okolí Tišnova, lidé využívají v lokalitě také autobusy nebo tramvajové linky. Dopravní objekt ale dosluhuje, proto chystá SŽ dlouho očekávanou rekonstrukci. Železničáři cestující v posledních letech navnadili vizualizacemi. K očekávané proměně a demolici chátrajícího železničního uzlu prozatím nedošlo. Změnit se to má v září, kdy má být znám vítěz na zhotovitele díla. Dělníci následně podle projektu postaví novou železniční budovu za bezmála tři miliardy korun.

„Připravovaná modernizace zahrnuje výstavbu nové nádražní budovy, která bude zároveň součástí přilehlého dopravního terminálu. Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí se vybudují pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem. Po dobu výstavby nové budovy bude zázemí pro veřejnost zajišťovat provizorní čekárna pro 250 osob,“ sdělila mluvčí železničáři Nela Friebová ke stavbě, která má být hotová do konce roku 2025.

Přestavba se dotkne rovněž kolejiště až po Kuřim nebo nástupiště, jež nově získají přístřešky. Lidé se na nástupiště navíc dostanou podchodem, který se rozšíří a zároveň prodlouží, aby propojil přednádraží s Myslínovou ulicí. Přibudou také nové informační tabule. Zařízení navíc nainstalují pracovníci i na zastávky Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.

Součástí stavby bude rovněž obnova třinácti mostů, deseti propustků, silničního nadjezdu a pěti opěrných zdí. Stanice získá i nové zabezpečovací zařízení. Rekonstrukce železničního spodku a svršku umožní průjezd stanicí rychlostí 120 km/h,“ dodala Friebová.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.

Štítky Brno, Královo Pole, , Nádraží

Komentáře

Přihlášení uživatele

 Přihlásit se přes Apple
Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.