V brněnské MHD se lidé mají možnost prokázat novou papírovou jízdenkou, která cestujícím ušetří na jedné jízdě několik haléřů oproti standardnímu jednorázovému jízdnému. Dopravní podnik si od zavedení novinky slibuje, že přiměje více Brňanů k cestám autobusy či šalinami. Po covidu se mu totiž propadly tržby.
Jízdenka Dopravního podniku města Brna (DPMB) slouží k cestování po moravské metropoli, tedy v tarifních zónách 100 a 101. Zákazník si při zakoupení takzvaného univerzálního kuponu, který lidé znají převážně z krajských spojů, předplatí osm svezení. Doklad stojí 156 korun, platí na 45 minut a jedna cesta vyjde na průměrně 19,50 korun. To je o padesát haléřů méně než nejlevnější jednorázová jízdenka v Brně, jež má platnost patnáct minut.
„Prvního března dochází v regionu k zdražení univerzální jízdenky ze 156 na 180 korun, rozhodli jsme se přijít s alternativou pro zóny 100 a 101. Nová jízdenka nazvaná 8 cest po Brně nabízí v rámci jednorázového jízdného vůbec nejlevnější možnost přepravy,“ sdělil generální ředitel DPMB Miloš Havránek s tím, že v Brně se nebudou letos zvedat ceny jízdného jako například v jiných českých a moravských městech.
Podle vedoucího tarifního odboru brněnského dopravce Víta Prýgla se univerzální jízdenka těší oblíbě zejména u lidí z regionu. Obsahuje 24 políček, které si cestující označují podle potřeby. Jízdenka ale nyní zdražuje o 24 korun. Městská akciová společnost proto vycítila šanci a přinesla vlastní řešení, které má pomoci dostat veřejnost zpět do vozů. Dopravci se totiž po covidu propadly tržby. Zisky obvykle dosahovaly standardně okolo miliardy korun. V období koronavirové krize se ale propadly o desítky milionů korun a veřejnost se vrací do spojů MHD pomaleji, než by podnik chtěl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.