Nejstarší a nejdelší česká dálnice D1 se dočká modernizace, která se uskuteční v Brně a jeho okolí. Silničáři rozšíří dopravní tepnu v úseku mezi 194. až 196. kilometrem na šest pruhů. Řidiči projedou vytěžovanou trasou třemi pásy v každém pruhu. Práce odstartují v následujících měsících.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už několik let plánuje, že se u moravského metropole pustí do rozšíření dálnice. Důvodem je fakt, že v úseku se tvoří nejen kolony a současné čtyřpruhové uspořádání už nestačí. Nyní se zdá, že rekonstrukce je na spadnutí. Státní podnik vypsal výběrové řízení na zhotovitele, který práce uskuteční podle zadání výběrka v následujících třech letech. Nyní začínají dělníci s přípravnými pracemi.
„Aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele hlavních stavebních prací. Předpoklad realizace prací na tomto prvním úseku je v roce 2023 - 2026. V rámci stavby prvního úseku rozšíření D1 v Brně už tento měsíc zahájíme přípravné práce, a to kácení zeleně a zemní práce pro záchranný archeologický průzkum. Kácení bude dokončeno v souladu s povolením nejpozději do konce března,“ sdělila Drbně mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Očekává se, že po dobu úprav, bude cestování po dálnici ještě komplikovanější. Silničáři chtějí totiž rozšířit dálnici nejen u Brna, ale také v úseku od 182. kilometru až po 210. Počítá se s přestavbou křižovatek či mostů, včetně objektů přes Svitavu nebo Svratku. „Rozšíření D1 u Brna tvoří úsek dálnice od Kývalky po Holubice v délce 30 kilometrů, který je rozdělen do sedmi staveb, které na sebe navzájem navazují,“ dodala Trubelíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.