S komplikacemi se musejí vyrovnat cestující, kteří jezdí vlakem z Brna směrem na jih. Dělníci rozbili při budování protipovodňových opatření most přes Svratku. V objektu jsou praskliny. Správa železnic (SŽ) vyřadila z provozu dvě ze čtyř kolejí a začíná s budováním mostního provizoria. Podle železničářů může za problém Brno.
Správa železnic kvůli narušení mostního objektu pozměňuje s okamžitou platností jízdní řády. Rozhodnutí padlo ve chvíli, když dostala státní organizace do rukou stavební posudky objektu. „Kontrola mostu odhalila poškození pilířů a jedné klenby. V blízkosti základů mostu probíhá aktuálně stavební činnost, která nebyla se Správou železnic projednána. Jde zejména o zřízení štětovnicové stěny v korytě řeky Svratky. Vzdálenost stěny od základů mostu je zhruba dva metry. Rozsah poškození je natolik závažný, že je nutno dlouhodobě vyloučit kolej pro vlaky na trase Brno hlavní nádraží – Jihlava. Vlaky nepojedou také po jedné ze dvou kolejí ve směru na Břeclav,“ řekl mluvčí SŽ Jan Nevola.
Železničáři viní ze špatného technického stavu dopravní stavby město, které v místech pracuje na protipovodňových opatřeních. Podle SŽ Brno ohledně stavebních prací s organizací nekomunikovalo. Jisté ale je, že po dobu omezení nepojedou vlakové soupravy jako doposud.
„Správa železnic nyní velmi intenzivně připravuje vložení mostního provizoria, aby mohl být provoz v úseku Brno hlavní nádraží – Břeclav veden po dvou kolejích. Jeho instalace bude probíhat od 22. 12. 20.30 hod. do 24. 12. 4.00 hod. Právě v tomto termínu bude provoz na mostě omezení,“ dodal Nevola.
K problémů se vyjádřil rovněž magistrát, který obdržel informaci včera večer. Na místo poslal experta na konstrukce z městské firmy Brněnského komunikace, aby se také na stavbu podíval a určil rozsah poškození. Mluvčí Filip Poňuchálek řekl, že Brno výstavbu protipovodňových opatření se Správou železnic projednávalo při projektové přípravě a že štětovnice se instalovaly již v létě.
„Od té doby žádné další práce, které by mohly způsobit otřesy, v blízkosti mostu neprobíhaly. Zahájení prací bylo Správě železnic oznámeno v souladu s jejich vydaným souhrnným stanoviskem. Stavební práce zde nyní nebudou probíhat. Je proto nutné objektivně posoudit, zda na poškození mostu nemohou mít vliv i další faktory, například klimatické podmínky," dodal Poňuchálek
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Řekl bych, že těch poškozených mostů je víc. Soudruzi taky způsobili pokles/zvýšení mostu na Heršpické, je tam čerstvě zaasfaltovanej houpák jak sviň. Prostě Brno. A hlavně zas volte ODS