Na trať mezi Brnem a Blanskem se znovu vrací od neděle vlaky. Provoz zastavila roční vlaková výluka. V mezičase opravili dělníci trať či tunely. Kromě pravidelných linek mezi krajským a okresním městem se po kolejích rozjedou i rychlíky mířící do Prahy.
Železniční spoje nahradily po čas omezení autobusy náhradní dopravy. Nyní období nepohodlí, které poznamenávalo zejména lidi z Brněnska a Blanenska, končí. „Od začátku platnosti nového jízdního řádu se na trať vracejí všechny regionální vlaky a rychlíky linky R19 jezdící mezi Prahou a Brnem. Ostatní dálkové vlaky, tedy zejména mezinárodní expresy do Vídně, Bratislavy či Budapešti budou do poloviny příštího roku ještě jezdit přes Havlíčkův Brod. Pokračují totiž stavební práce mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí a modernizace pardubického železničního uzlu,“ sdělila Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic, která měla modernizaci trati na starost.
Podle železničářské mluvčí je dobrou zprávou pro cestující, že po dobu zimní přestávky budou mezi oběma zmíněnými stanicemi k dispozici v celém úseku dvě koleje, poslední etapa výluk začne až na jaře. V úseku mezi Brnem a Blanskem budou mít cestující k dispozici nová nástupiště a v zastávce Blansko město pak nový podchod.
Mezi další novinky, které nastanou 11. prosince, kdy se mění každoročně jízdní řády, bude rychlejší a jednodušší spojení mezi obcemi na Blanensku a Brnem. Krajský dopravce, společnost Kordis JMK, připravuje po návratu vlaků zachování přímých autobusových linek i lepší vlakové spojení.
„Vlaky linky S21 Skalice nad Svitavou – Boskovice budou ve Skalici nad Svitavou primárně na přípoje na rychlíky R19 a na spěšné vlaky linkyS2. Tím se dosáhne zkrácení jízdní doby Brno – Boskovice s přestupem ve Skalici nad Svitavou na 40 - 47 minut. Ve špičkách pracovních dnů bude toto spojení zajištěno každou hodinu, mimo tuto dobu pak po dvou hodinách,“ sdělil Jiří Horský, ředitel společnosti Kordisu.
Po skončení vlakové výluky mezi Brnem a Blanskem, jež potrvá do 10. prosince, vyjedou na opravenou trať nové vlaky Moravia. České dráhy totiž s obnoveným provozem potřebují více vlaků. Soupravy pocházející z plzeňského škodovky nakoupil Jihomoravský kraj. Nově koupených 37 vlaků, z nichž většinu už výrobce dodal, jezdí zatím ve zkušebním provozu. Jedná se o stejné vlaky, které jezdí v barvách Českých drah pod názvem Panter. Od vlaků státního dopravce se ale liší nátěrem, jemuž dominují červená barva a logo Jihomoravského kraje.
„Na jižní Moravě bude šest dvouvozových a 31 čtyřvozových vlaků. S prvními jednotkami v pravidelném provozu se počítá od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy od 11. prosince," řekla už dříve mluvčí Jihomoravské kraje Alena Knotková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
pátek, 25. listopadu 2022, 12:42 Po skončení vlakové výluky mezi Brnem a Blanskem, jež potrvá do 10. prosince, vyjedou na opravenou trať nové vlaky Moravia. České dráhy totiž s obnoveným provozem potřebují více vlaků. Soupravy pocházející z plzeňského škodovky nakoupil Jihomoravský kraj. Nově koupených 37 vlaků, z nichž většinu už výrobce dodal, jezdí zatím ve zkušebním provozu. Jedná se o stejné vlaky, které jezdí v barvách Českých drah pod názvem Panter. Od vlaků státního dopravce se ale liší nátěrem, jemuž dominují červená barva a logo Jihomoravského kraje. „Na jižní Moravě bude šest dvouvozových a 31 čtyřvozových vlaků. S prvními jednotkami v pravidelném provozu se počítá od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy od 11. prosince," řekla mluvčí Jihomoravské kraje Alena Knotková......ale ale ale, kdeže loňské sněhy jsou?
Ale vlaky jsou, jako ze středověku - akorát se v nich netopí v kamnech, jak za mého mládí......Byli slibovány nové vlaky s názvy vín, ale zatím jezdí vlak KRABIČÁK, RYBÍZÁK A ŠUŠKIN.....