V Brně je na spadnutí oprava mostu Otakara Ševčíka, který vede přes dopravní tepnu v Ostravské ulici či tramvajové koleje. Objekt je dlouhodobě v mizerném technickém stavu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní našlo zhotovitele, jenž opravu za bezmála půl miliardy uskuteční. Stavební práce vypuknou na podzim. Očekává, že lokalita se stane v době oprav novou dopravní pastí.
Mostní konstrukce v brněnských Židenicích se dlouhodobě potýká s technickými problémy, jak například vyplývá z centrální evidence mostů BMS. Vyřešit havarijní kondici konstrukce má rozsáhlá oprava, k níž se postupnými kroky správce objektu, kterým ŘSD, přibližuje. Aktuálně státní podnik oznámil, že našel firmu, jež uskuteční úpravy mostní konstrukce. Vybral sdružení firem OHLA ŽS a Metrostav, které si za práci řeklo 420 milionů korun. Začátek práci se plánuje v říjnu.
„Doba výstavby byla soutěžním kritériem v rámci vícekriteriálního hodnocení a vybraný dodavatel nabídl nejkratší lhůtu 365 dní pro každou polovinu mostu. Dohromady je tedy lhůta výstavby do zprovoznění dva roky, to znamená, že v říjnu 2024 by měla být stavba zprovozněna,“ oznámil na Twitteru generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Po opravě klíčové silničního mostu na silnici I42, přes který denně projede tisíce motoristů míří například na dálnici D46 nebo rychlostní komunikaci I/52, dlouhodobě volají v Židenicích. Podle židenického místostarosty Petra Kunce (Spolu pro Židenice) lze v objektu zpozorovat například díry, nefunkční odvodnění či korozi, která postihuje i zábradlí.
I přes optimismus se ale Žideničtí obávají, že uzavírka vypukne v nevhodný čas. Silničáři totiž v současné době pracují v nedaleké lokalitě Tomkovo náměstí/Rokytova na výstavbě další části městského okruhu, což potrvá minimálně ještě dva roky. Navíc může být pro motoristy ještě hůře.
„Dlouhodobě je ve špatném stavu vodovod v Gajdošově ulici. Netušíme, jestli inženýrské sítě vydrží. Pokud ale bude technický stav potrubí špatný, budeme muset přistoupit k opravě," už dříve uvedl Drbně Kunc k potenciálnímu černému scénáři, které by znamenal stavbu hned na třech místech ovlivňující dopravu nejen v Židenicích, ale celé východní části moravské metropole.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.