S velkým očekáváním vyhlíželi lidé v Brně příjezd slavného rychlovlaku TGV. Vlaková souprava z Francie stará čtyřicet let dorazila do moravské v pondělí večer, aby se následně přesunula na výstaviště, kde je hlavní atrakcí veletrhu Rail Business Days.
Desetivozová souprava francouzského výrobce vyjela do České republiky z Německa. V pondělí přijel vlak do Prahy, odkud po desáté večer přijel do Brna, kde je nyní součástí expozice veletržního areálu. Příjezd sledoval už večer početný hlouček fandů vlakové dopravy, další zamířili na výstaviště. Tam je tři dny součástí venkovní expozice na tamním kolejišti. Správa železnice, jež příjezd vlaku organizuje, tvrdí, že se jedná pro návštěvníky o velké lákadlo. A to i přes to, že souprava pocházející z osmdesátých let minulého století už čtyři roky nejezdí. Tachometr dopravního prostředku se tehdy zastavil na více než 13 milionech kilometrech.
„Přestože je tato jednotka již zasloužilým strojem, se současnými vlaky se rozhodně může poměřovat. Je stále provozní a jde o jedinou prezentační vysokorychlostní soupravu v Evropské unii. Byla dvakrát výrazně modernizována a je vybavena nejmodernější komunikační technikou,“ popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Do České republiky dotáhla jednotku TGV lokomotiva Siemens Vectron. Ta je rovněž součástí expozice na brněnském veletrhu. Milovníky kolejové dopravy zaujme například tím, že slouží zároveň jako hnací i diagnostické vozidlo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Situace u nás - My máme novou módu rozmaraštěný koleje, tunely, zpoždění na denní pořádku a přesuny náhradní autobusovou dopravou - TGV by se u nás necítilo dobře........uplynulo jen mámo času od doby, kdy jako učeń jsem v ranním vlaku topil v kamínkách v dřeváku, ale jezdil načas.....
V porovnání s českými prehistorickými vlaky, co drží pohromadě jen pavučiny a myší trus je to i po 40 letech skvostný kousek. Jinak ve světě po tom ani pes neštěkne, nevím proč to sem tahají.