Dlouho očekávaná oprava Pisáreckého tunelu se uskuteční nejdříve v roce 2024. Původně se rekonstrukce dopravní stavby měla uskutečnit loni v létě, ale kvůli průtahům při vybírání zhotovitele se práce odložily. Vystačit si silničáři proto musí s pravidelnou údržbou, která začíná v brněnských tunelech v dubnu a omezí dopravu.
Plánovaná rekonstrukce vytěžované dopravní stavby měla vypuknout loni o letních prázdninách. Jenže se ve výběrovém řízení vyskytly komplikace. Jednalo se například o ekonomické důvody, kvůli čemuž Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které mají stavbu ve správce, zakázku zrušily. Následný záměr na opravu, jež se odhadovala na 300 milionů korun, shodilo ze stolu Brno kvůli možnému dopravnímu dopravnímu zmatku a kolonám.
Nyní silničáři, že oprava se uskuteční i s ohledem na koordinaci staveb ve městě nejdříve v roce 2024. „Budeme zatím využívat krátkodobých uzavírek, abychom stavbu udrželi při životě. Zároveň budeme doufat, že z pohledu napájení a vzduchotechniky vydrží tunel řádově tři roky,“ popsal Drbně David Fiala, ředitel brněnského závodu ŘSD.
Právě jedna z takových krátkodobých uzavírek nyní dopravní stavbu v Pisárkách čeká. Podobně jako další tři tunely v moravské metropoli – Hlinky, Královopolský a Husovický – podstoupí pravidelnou jarní údržbu, která omezí provoz v dopravě.
„Práce není možné realizovat bez uzavírky. Abychom co nejméně omezili provoz, ve většině případů půjde o noční uzavírku od 21:00 do 5:00, tedy v době minimálního provozu. V každém tunelu budeme pracovat jen pár dnů. Údržbu zahájíme 1. 4. v tunelu Hlinky a nebude trvat déle než 4 dny,“ uvedla mluvčí ŘSD Lenka Trubelíková.
Výjimkou je údržba v Královopolském tunelu, která se uskuteční i za dne v obou tubusech. „Královopolský tunel zatím jako jediný v Brně umožňuje jízdu v obou směrech. Této skutečnosti využijeme ve dnech 13. 4. – 15. 4., kdy bude přes den obousměrně v provozu vždy jeden tubus. Ve dnech 15. 4. – 17. 4. budou přes víkend uzavřeny oba tubusy. Další údržbu budeme již provádět v nočních hodinách od 21:00 do 5:00,“ dodala Trubelíková, podle níž mezi stavební práce při údržbě patří například kontrola a servis operátorských stanovišť, servis větrání tunelu či kontrola všech videodetekčních a záznamových zařízení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.