Z Brna definitivně zmizely autobusy Karosa B931. Dopravní podnik odvezl v minulých dnech poslední vozy do šrotu. Šlo o poslední krátké vysokopodlažní vozy, které dojezdily v pravidelném provozu loni. V Brně do budoucna tento typ jako muzejní zůstane, protože v roce 2015 jeden autobus koupilo Technické muzeum v Brně, uvedli v článku autoři webu www.bmhd.cz. Brněnský dopravní podnik si jako historický vůz ponechal příbuzný a jen o málo mladší typ Karosa B951.
V ulicích Brna už lze z produkce před lety zaniklé Karosy potkat posledních sedm kloubových vozů typu B961. A i ty by měly letos po dodávkách nových autobusů a ukončení vlakové výluky mezi Brnem a Blanskem z provozu odejít.
Krátké Karosy B931 jezdily v Brně od roku 1999, celkem jich měl dopravní podnik 56 a postupně tehdy nahrazovaly hranaté autobusy stejného výrobce z 80. a 90. let. „Protože se v provozu osvědčily, přistoupil podnik stejně jako u některých zástupců předchozí řady 700 k prodloužení životnosti provedením generálních oprav. Těch se od roku 2007 ujala společnost Zliner ve Zlíně," uvedli autoři webu.
Z provozu postupně odcházely autobusy od roku 2015. Společně s nimi po Brně jezdily kloubové autobusy Karosa B941, které měly shodný vzhled. Jejich konec nastal v roce 2018.
Brno má v současnosti v provozu autobusy, jejichž věkový průměr patří k nejnižším v republice a činí zhruba pět let. Polovina jich jezdí na stlačený zemní plyn, ostatní na naftu a s výjimkou sedmi kloubových vozů jsou všechny nízkopodlažní.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.