Rozšiřování dálnice D1 na šest pruhů kolem Brna se řidiči dočkají letos. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje ve druhé polovině roku zahájit práce na brněnském úseku mezi 194. a 196. kilometrem, tedy mezi křižovatkami se silnicí na Vídeň a s dálnicí D2. Přestavba křižovatek přijde na řadu až se zahájením rozšiřování navazujících úseků. Řidiči pojedu v obou směrech ve dvou zúžených pruzích tak, jak byli zvyklí předchozích devět let při modernizaci D1 mezi Prahou a Brnem, řekl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
„Aktuálně máme stavební povolení, které ale ještě musíme změnit. Původně jsme chtěli most přes železnici opravit, ale musíme ho postavit nový," řekl Fiala. Ještě v lednu by chtělo ŘSD zahájit soutěž na stavební firmu, která dálnici bude rozšiřovat. Pokud bude soutěž bez problémů, mělo by se začít ve druhé polovině roku. „Přeneseme do stavby všechno, co jsme se naučili při modernizaci. A jízdní pásy by měly být o 50 až 75 centimetrů širší, aby se lidé nebáli vjíždět do levého pruhu," řekl Fiala. I tak lze ale podle něj očekávat obtíže minimálně v době největšího provozu, protože jde o úsek, který byl v minulosti nejvytíženějším úsekem českých dálnic.
Zhruba o rok později, než začne rozšiřování tohoto úseku, by stavbaři měli začít přestavovat křižovatku s dálnicí D2. Křižovatka na 194. kilometru přijde na řadu až s celým sousedním úsekem.
Dálnici D1 čeká postupné rozšíření na šest pruhů od 182. kilometru, kde se připojuje silnice první třídy směrem od Třebíče, až po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice první třídy směrem na Uherské Hradiště a dále na Slovensko.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.