Brňané se opravenou křižovatkou u Semilassa projedou už v pondělí

Autoři | Foto

Brňany čeká od pondělí po několika měsících oprav otevření křižovatky u Semilassa, na níž došlo ke kompletní výměně kolejového roštu. Rekonstrukci tramvajové trati provázela také renovace starých vodovodů a kanalizace.

Roky odkládaná oprava křižovatky u brněnského Semilassa si vyžádala rekonstrukci silnice, 350 metrů tramvajové trati, 210 metrů vodovodu a 167 metrů kanalizace. Výsledek přestavby, která trvala pět měsíců, se Brňanům představí o tři týdny dříve, než bylo původně v plánu. V pondělí 9. srpna se po novém povrchu svezou lidé hromadnou dopravou, a bude-li počasí přát víkendovému malování vodorovného značení, zavítají na silnici také první řidiči.

Od pondělí 9. srpna 2021 se  na své původní trasy vrátí autobusové a trolejbusové linky 30, 41, 43, 44, 53, 71, 84, N90 a N91.

„Kolejová křižovatka u Semilassa byla poslední v Brně provedená ve staré koncepci, stála na pražcích a štěrkovém podloží. Po rekonstrukci je již ve standardním stavebním provedení, tedy na velkoplošných DZP panelech a s živičným povrchem. Věřím, že rozdíl bude pro motoristy znatelný,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Robert Kerndl (ODS).

Rekonstrukce tramvajové trati si vyžádala kompletní výměnu kolejového roštu, který byl již v nevyhovujícím stavu. Nově použité prvky by měly zajistit snížení hlučnosti. Zároveň se podle generálního ředitele Dopravního podniku města Brna Miloše Havránka díky opravám vyřešil problém s míjením tratí v zatáčce od Semilassa k nádraží v Králově Poli. „Během rekonstrukce došlo k technické úpravě křížení tak, aby mohly vozy místem projíždět souběžně,“ vysvětlil. Zastávka Semilasso ve směru z centra je navíc nově bezbariérová.

Náklady na projekt činí dvaačtyřicet milionů korun. Od pondělí se díky předčasnému ukončení prací vrátí na původní trasy kromě tramvají také autobusové a trolejbusové linky 30, 41, 43, 44, 53, 71, 84, N90 a N91, z nichž některé během oprav měnily své obvyklé dráhy i konečné stanice.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky rekonstrukce, oprava, stavba, semilasso, Brno, tramvajová dráha, Robert Kerndl, ODS, Dopravní podnik města Brna

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.