Brňany čeká od pondělí po několika měsících oprav otevření křižovatky u Semilassa, na níž došlo ke kompletní výměně kolejového roštu. Rekonstrukci tramvajové trati provázela také renovace starých vodovodů a kanalizace.
Roky odkládaná oprava křižovatky u brněnského Semilassa si vyžádala rekonstrukci silnice, 350 metrů tramvajové trati, 210 metrů vodovodu a 167 metrů kanalizace. Výsledek přestavby, která trvala pět měsíců, se Brňanům představí o tři týdny dříve, než bylo původně v plánu. V pondělí 9. srpna se po novém povrchu svezou lidé hromadnou dopravou, a bude-li počasí přát víkendovému malování vodorovného značení, zavítají na silnici také první řidiči.
„Kolejová křižovatka u Semilassa byla poslední v Brně provedená ve staré koncepci, stála na pražcích a štěrkovém podloží. Po rekonstrukci je již ve standardním stavebním provedení, tedy na velkoplošných DZP panelech a s živičným povrchem. Věřím, že rozdíl bude pro motoristy znatelný,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Robert Kerndl (ODS).
Rekonstrukce tramvajové trati si vyžádala kompletní výměnu kolejového roštu, který byl již v nevyhovujícím stavu. Nově použité prvky by měly zajistit snížení hlučnosti. Zároveň se podle generálního ředitele Dopravního podniku města Brna Miloše Havránka díky opravám vyřešil problém s míjením tratí v zatáčce od Semilassa k nádraží v Králově Poli. „Během rekonstrukce došlo k technické úpravě křížení tak, aby mohly vozy místem projíždět souběžně,“ vysvětlil. Zastávka Semilasso ve směru z centra je navíc nově bezbariérová.
Náklady na projekt činí dvaačtyřicet milionů korun. Od pondělí se díky předčasnému ukončení prací vrátí na původní trasy kromě tramvají také autobusové a trolejbusové linky 30, 41, 43, 44, 53, 71, 84, N90 a N91, z nichž některé během oprav měnily své obvyklé dráhy i konečné stanice.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám