čtvrtek 13. května 2021 Servác

Trať mezi Zastávkou a Brnem se modernizuje. Staví se nové mosty, podchody i nástupiště

Na trati Brno – Zastávka u Brna vznikají nové mosty, podchody či nástupiště a pokračuje se také v přípravách na zdvoukolejnění začátku tratě od Střelic do Zastávky. První etapa elektrizace trati skončí příští rok v listopadu.

Práce na trati Brno – Zastávka u Brna jedou naplno i při přísných protiepidemických opatřeních. Dělníci zdemolovali druhou polovinu starého cihelného mostu v Ostopovicích a ve Starém Lískovci a Střelicích staví nový podchod. Pracuje se také na odvodnění železničního spodku v celé délce trasy. V železniční stanici Střelice řemeslníci úspěšně odstranili starou ocelovou lávku pro pěší, která vedla nad tratí. Po nové lávce, jež nahradí tu minulou, se první chodci budou moct projít v druhé polovině září.

Ke konci letošního roku bude trať Brno - Zastávka u Brna elektrifikovaná v úseku do Střelic. „I přes všechny složitosti, které přináší pandemie, se nám prozatím daří dodržovat harmonogram prací. Pevně věříme, že letošní etapa půjde podle plánu, což znamená, že v létě dokončíme druhou traťovou kolej včetně všech propustků a mostů a ke konci roku i nástupiště včetně dvou nových zastávek Starý Lískovec a Ostopovice,“ uvedl Ondřej Zedník, projektový manažer společnosti Skanska, jež má stavbu na starost. 

Moderní podchod i nová lávka

Po dokončení projektu budou v železniční stanici Střelice nové všechny staniční koleje, funkční nový moderní podchod a také lávka pro pěší. Část úseku Střelice – Tetčice v délce zhruba osm set metrů bude zdvoukolejněna a všechny železniční přejezdy na trase doplní výstražníky a závory pro zajištění bezpečnosti chodců i řidičů.

Na ukončenou první etapu elektrizace do Střelic naváže plynule zahájení i druhé etapy a to elektrizací a zdvoukolejněním úseku Střelice – Zastávka u Brna, kde Správa železnic v letošním roce zajistí výběrové řízení na zhotovitele stavby, stavební povolení," uvedl za investora ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

Stavební práce se uskuteční v letech 2022 až 2023. Na trati vyjedou modernější vlaky, díky tomu bude provoz ekologičtější. Sníží se také vznik vibrací a hluk od projíždějících souprav.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky vlak, trať, Střelice, Zastávka u Brna

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.