Ve vozech brněnského dopravního podniku (DPMB) si cestující mohou od začátku července koupit jízdenku platební kartou přes terminál umístěný u dveří. Za první měsíc ostrého provozu takto dopravní podnik prodal 205 tisíc jízdenek.
Podle dat dopravního podniku tuto pohodlnější cestu volili namísto nákupu papírových jízdenek. Prodaných SMS jízdenek totiž neubylo. „Zájem o novou formu nákupu jízdenek předčil naše očekávání a jsme rádi, že si na systém cestující rychle zvykají," uvedl uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Podle něj na systém přešli zejména uživatelé jednorázových papírových jízdenek. „Jen v našich jízdenkových automatech a na předprodejích evidujeme pokles prodeje o 10 procent,“ dodal Havránek s tím, že se dopravní podnik v dohledné době papírových jízdenek zbavovat neplánuje.
Při svých cestách použilo 90 procent lidí rychlý působ nákupu jízdenky pouhým „pípnutím“ u validátoru při nástupu do vozu, když jeli jen krátkou jízdu, pípli i při výstupu. Takových jízdenek se za první měsíc prodalo přes 185 tisíc.
Zbývajících 10 procent cestujících si zakoupilo konkrétní jízdenku volbou na validátoru ( např. pro spolucestující, zlevněnou, nebo vícezónovou pro cestování dále do regionu).
Za první týdny provozu řešil DPMB zhruba dvě stovky dotazů na fungování systému. „Nejčastěji jsme řešili praktické dotazy ohledně nákupu a volby správné jízdenky, výjezdů do regionu a také časovou prodlevu při odečítání sumy za jízdné," uvedl vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
Lidé se totiž často podivovali, že se jim z účtu neodečetly peníze za jízdné. „Dopravní zúčtovací centrum sice provádí výpočet částky v noci, ale reálně banky odečet provádí v řádu několika dní, třeba i týdne. U karet Mastercard dochází v této prodlevě k blokaci 1Kč,“ řekl vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
„Cestujícím bychom chtěli poděkovat za trpělivost při zavádění systému, všechny počáteční nedostatky jsme se snažili operativně co nejrychleji vyřešit. Zároveň si vážíme pozitivní zpětné vazby, které se nám od zákazníků dostává,“ zakončil Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.