sobota 4. července 2020 Prokop

Brno chce protáhnout šalinu až na sídliště Kamechy. Vyhloubí tunel za více než dvě miliardy

Brněnští radní dnes na svém zasedání rozhodli o prodloužení tramvajové tratě v Bystrci ze současné konečné na Ečerově až na sídliště Kamechy. Problémem je však hlukové zatížení v místě hustého obydlení v panelových domech. Město proto plánuje vést tramvaj tunelem, náklady na projekt se vyšplhají na 2,3 miliardy korun. Stavět by se mohlo nejdříve v roce 2025.

V oblasti sídliště Kamechy dochází v posledních letech k intenzivní zástavbě, dopravní obslužnost přitom obsluhují zejména autobusy. To by se však mělo změnit.

Nedostatek parkovacích míst má vyřešit parkovací dům

Brněnští radní na svém zasedání rozhodli o prodloužení tramvajové trati z Ečerovy. Díky tomu by tak mohlo dojít i ke stavbě parkovacího domu, o kterém se v této lokalitě dlouhodobě uvažuje. „Lokalita se stále rozvíjí, do budoucna počítáme s nárůstem počtu obyvatel. Už nyní jsou zde problémy s nedostatkem parkovacích míst. Sídliště proto potřebuje lepší spojení městskou hromadnou dopravou, aby obyvatelé měli více možností, jak se do svých domovů dopravit," uvedla primátorka města Markéta Vaňková.

Prodloužení tramvajové trati se jeví jako výhodné v řadě ohledů. Tramvaj je nezávislá na silniční síti, minimalizuje se riziko zpoždění oproti autobusům a ve srovnání s nimi také výrazně uleví silniční dopravě v této lokalitě,“ dodala primátorka.

Třísetmetrový tunel a tři nové zastávky

Problémem v otázce prodloužení trati je nadměrná hluková zátěž. Zvolená varianta z konečné zastávky Ečerova do sídliště Kamechy tak počítá s ražbou tunelu o délce 320 metrů.

„Jedná se sice o nákladnou možnost, ale jednoznačně převažují výhody, jako je nejnižší hlukové zatížení, nejmenší spotřeba trakční energie nebo možnost překrytí zastávky Říčanská, což sníží hlučnost a umožní další využití prostoru nad ní. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky za Ečerovou: Rudá, Říčanská a Kamechy,“ řekl radní pro oblast investic David Grund.

Město odhaduje náklady na projekt ve výši 2,3 miliard korun včetně DPH. Podle města by měla větší část nákladů pokrýt dotace. „Nyní bude zpracována projektová dokumentace v jednotlivých navazujících stupních a zajištěna potřebná povolení," uvedla Anna Dudková z tiskového odboru brněnského magistrátu. Stavba začne nejdříve v roce 2025.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo7 čtenářů

Foto pixabay.com

Štítky kamechy, tunel, tramvaj, trať

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.