neděle 17. listopadu 2019 Mahulena

Cejl a Zábrdovická budou nejspíš průjezdné už na konci listopadu

Během léta se Dopravník podnik města Brna (DPMB) věnoval třem velkým stavbám a včera seznámili primátorku města Brna Markétu Vaňkovou s výsledky oprav. Po Cejlu a Zábrdovické pravděpodobně bude jezdit opět sedmnáct linek na konci listopadu.

Na nádraží Benešova zanechali stopy po dopravní nehodě

Rekonstrukcí prošlo autobusové nádraží Benešova a tramvajové tratě v ulicích Cejl a Jedovnická. Na autobusem nádraží Benešová se pracovalo od dubna do konce srpna. Při rekonstrukci dbali na zachování autentických prvků stavby. „Při opravách jsme ponechali viditelné pozůstatky po dopravní nehodě, při které v 80. letech minulého století narazil do konstrukce autobus a vážně ji poškodil. Provedená sanace je viditelná na posledním poli stavby,“ říká mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.  

O dopravní nehodě a celému příběhu nádraží se můžete více dočíst na informační tabuli přímo na nádraží. „Tabule bude sloužit i k zjišťování aktuálních odjezdů spojů a prostřednictvím 3D modelu nádraží poskytne nevidomým možnost lepší orientace v prostoru nádraží,“ dodává Tomaštíková. Na nádraží je nové zastřešení, plochy nástupiště, bezbariérový přístup, čekárna a zázemí pro předprodej jízdenek. Celá rekonstrukce vyšla na devatenáct milionů korun.

Brněnské výhybky jsou unikátem v České republice

Na ulici Jedovnická byly při rekonstrukci stávající výhybky v odbočném uzlu Ostravská vyměněny za vysokorychlostní, které jsou v České republice unikátní. „Použitý typ kolejové konstrukce umožní zvýšení rychlosti na trati na 60 km/hod v přímé větvi a 40 km/hod v oblouku,“ popisuje ředitel DPMB Miloš Havránek.

V současné chvíli tramvaje možnou maximální rychlost ještě nevyužívají.  Pokud se se schválí dokumentace signalizace a zabezpečení výhybek, tak se vyšší rychlostí bude jezdit v dubnu příštího roku.

Na Cejlu a Zábrdovické opět bude jezdit sedmnáct linek

V létě se dokončila také tramvajová trať v úseku Soudní – Francouzská. Blíží se také dokončení projektu „Odhlučnění tramvajové trati Zábrdovická“, který vyšel na téměř sto milionů korun. Až se projekt dokončí, tak lidé budou moci využívat trať od ulice Koliště, přes Cejl, Zábrdovickou a Bubeníčkovu až do Staré osady. Celkově půjde o dvoukilometrovou trať.

Zprůjezdnění Cejlu a Zábrdovické se odhaduje na třicátého listopadu. Na trasu se opět vrátí sedmnáct linek, která tudy dříve projížděly.

Štítky DPMB, Cejl, Zábrdovická, autobusové nádraží Benešova

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.