úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Nečekaný déšť při čekání na MHD vás už nepřekvapí. Město navyšuje počet zastřešených zastávek

Městská hromadná doprava v Brně obsluhuje v současnosti skoro jeden a půl tisíce zastávek. Zastřešených je jen necelá třetina. To by se ale mělo brzo změnit. Do konce letošního roku tak přibudou přístřešky na osmi vybraných zastávkách, další budou následovat.

 Z 1450 zastávek mají cestující možnost využít přístřešky jen na 573 místech.  Ukrýt se před deštěm, nepříznivými podmínkami nebo jen tak posedět se u většiny zastávkových označníků nelze. „Uvědomujeme si, že úroveň cestování je dána nejen kvalitou služeb a vozů dopravce, ale i kvalitou navazující infrastruktury, kterou prostor pro cestující rozhodně je,“ popsal důvody nutnosti výstavby nových přístřešků radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Právě kvůli zkvalitnění dopravy se město Brno rozhodlo zadat Dopravnímu podniku města Brna, aby prověřilo možnosti, na kterých zastávkách by bylo možné přístřešky umístit. „Nechali jsme zpracovat projekt, který vytipovává prvních osm míst, kde by ještě v letošním roce mohly být přístřešky pro cestující instalovány, řekl Kratochvíl.

Nové sady, Ústřední hřbitov nebo Krematorium 

Mezi prvních osm zastávek, kde budou přístřešky instalovány do konce patří Ústřední hřbitov, Nové sady, Anthropos nebo Výstaviště. „Mezi další zastávky patří Krematorium a Kuldova ve směru z centra a Moravské náměstí, kde budou zastřešeny zastávkové označníky tramvajových linek 1 a 6, a to v obou směrech,“ sdělilo tiskové středisko magistrátu města Brna.

Jaký typ přístřešků se na vytipovaných zastávkách použije zatím město ani dopravní podnik neví. „Nyní budeme posuzovat, pro kterou zastávku bude jaký typ přístřešků vhodný,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková. Možností, jak zastřešit zastávky je spoustu, od standardních prosklených přístřešků až po přístřešky typu SMART, které můžete znát například z Moravského náměstí.

Drahé přístřešky nejsou potřeba

Podle radního Kratochvíla však není potřeba instalovat drahé přístřešky. „Není potřeba instalovat drahé přístřešky, ale především zastřešit zastávky,“ uvedl Kratochvíl.Dalším krokem pilotního projektu je také potřeba posouzení majetkové příslušnosti ploch, na kterých by měly nové přístřešky vzniknout. Ty totiž dopravnímu podniku nepatří.

Dopravní podnik města Brna nejprve vytipuje vhodné zastávky, poté vypíše výběrové řízení na dodavatele. Náklady tedy v tuto chvíli zatím nelze odhadnout. „Přístřešek bych ocenil hlavně na Nových sadech, kde často přestupuji. Když prší, čekáte skoro deset minut a nemáte se kde schovat není to komfortní,“ popsal obyvatel Brna Václav Schwab.

Pilotní projekt bude hradit Dopravní podnik města Brna a pokračování instalací přístřešků i na dalších zastávkách bude diskutováno s městem.

Štítky přístřešky, zastávky, mhd, dpmb, magistrát

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.