Největší stavba trolejbusové trati v Brně za posledních 20 let v Novolíšeňské ulici okolo líšeňského sídliště pokračuje rychle. Stavbaři již pracují na základech nové měnírny na konečné zastávce Jírova a také se dělají základy stožárů, které ponesou trolejové vedení. Trať měří 1,6 kilometru a po více než 30 letech ukončí provoz provizorní smyčky Novolíšeňská, uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Poprvé by měly trolejbusy vyjet po nové trati v únoru příštího roku.
O stavbě tratě už se mluvilo na sklonku minulého režimu, když se podařilo dobudovat trolejbusovou trať přes tehdy nové sídliště Vinohrady ze Staré osady. Lidé, kteří však jeli z Vinohrad do Líšně, musejí dodnes přestupovat na autobusy. Za novou trať dá dopravní podnik 125 milionů korun.
Dopravní podnik počítá po zprovoznění tratě s omezením autobusů. Do Líšně budou jezdit trolejbusové linky 25 a 26, které dnes obě končí na Novolíšeňské.
Na konečné Jírova vznikne také nové sociální zázemí pro řidiče. Cestující se zase dočkají nových nástupních míst. Souběžně se zprovozněním nové trati se mají v Brně objevit i nové kloubové trolejbusy, aby jich měl dopravní podnik dostatečný počet.
Stavbou nové trati je v Brně v současnosti ukončen rozvoj trolejbusové sítě, nové projekty zatím v plánu nejsou. Město se s dopravním podnikem soustředí na výstavbu nových tramvajových tratí. V různé fázi přípravy jsou prodloužení z Osové do kampusu, z Bystrce na Kamechy, ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou a ze Stránské skály do Líšně.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám