úterý 25. února 2020 Liliana

V Brně se letos po třech letech vrátí do provozu tramvaje K3R

V Brně se letos vrátí do provozu po třech letech tramvaje typu K3R. Všechny musel dopravní podnik odstavit kvůli závadě na kloubovém spojení jednotlivých článků. Podnik dokonce uvažoval, zda vozidla, která má jen čtyři, nevyřadí. Nakonec dvě nechal opravit ve firmě Pars nova v Šumperku, ve které před 15 lety vznikla.

Vozy K3R byly jedním z vícero pokusů, jak modernizovat starší tramvaje v době, kdy podniky neměly tolik peněz na nákup nových. Vznikly z původních vozů K2 vložením nízkopodlažního článku. Díky tomu se kapacita vozu zvýšila na 200 lidí, což odpovídá soupravě dvou vozů T3 či tramvaji KT8.

Jelikož však poté dopravní podnik začal nakupovat nové vozy ze Škody Transportation 13T a začal kompletovat tramvaje Vario, zůstaly mu pouze čtyři kusy. „První K3 jsme museli odstavit už v roce 2011, další v roce 2013 a v roce 2016 poslední dva," uvedla mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Před dvěma lety podnik začal zvažovat, co s nimi, nakonec se rozhodl, že se vozy opraví. Odhadované náklady jsou přes deset milionů korun. „Jejich výhodou je nízkopodlažnost, kapacita, otočné podvozky a také osvědčená elektrická výzbroj," řekla Tomaštíková.

První vůz by měl začít vozit cestující v březnu, druhý v květnu. U druhé dvojice vozů se řeší ještě způsob opravy.

Brněnský dopravní podnik disponuje v Česku nejrůznorodějším vozovým parkem. V provozu jsou tramvaje T3 a K2 v různých modernizovaných variantách, tramvaje T6, dále obousměrná vozidla KT8, tramvaje VarioLF a Vario LF2 a tramvaje ze Škody 13T a Anitra. A k nim se na jaře vrátí zmíněná K3R.

Autoři | Foto Pars nova

Štítky tramvaj, K3R, škoda, oprava

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.