V Brně začala stavba trolejbusové tratě v Líšni na Jírovu

Autoři | Foto DPMB

Jet trolejbusem z Novolíšeňské až na Jírovu v Brně-Líšni by měli lidé poprvé v únoru 2020. Stavba léta plánované 1,6 kilometru dlouhé trati ze současné smyčky na dosavadní obratiště autobusů po Novolíšeňské ulici začala. Bude stát téměř 125 milionů korun.

Projekt spal po tři desítky let

Současná smyčka ve spodní části Novolíšeňské vznikla v roce 1988, od kdy na ní jezdily trolejbusy ze Staré osady a Vinohrad. Původně se zamýšlela pouze jako provizorní a stavba na Jírovu měla pokračovat zanedlouho.

Nedostatek peněz po revoluci a jiné projekty však stavbu odsunuly o 30 let, dosud tak musejí lidé přestupovat na autobusy. Dopravní podnik po zprovoznění trati počítá s tím, že jejich provoz v jižní části líšeňského sídliště omezí a místo nich budou prodlouženy linky 25 a 26.

Kromě trolejového vedení vznikne na konečné Jírova měnírna, nové sociální zázemí pro řidiče a nová budou i nástupní místa pro cestující. Zvýšenou potřebu trolejbusů by měla uspokojit dodávka 25 kloubových vozidel, přičemž první z nich by měly vyjet na přelomu let 2019 a 2020.

Další rozvoj trolejbusů se neplánuje

Stavbou nové trati je v Brně v současnosti ukončen rozvoj trolejbusové sítě, nové projekty zatím nejsou. Město se s dopravním podnikem soustředí na výstavbu nových tramvajových tratí. V různé fázi přípravy jsou prodloužení z Osové do kampusu, z Bystrce na Kamechy, ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou a ze Stránské skály do Líšně.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky trolejbus, Brno, Líšeň, jírova, stavba, projekt

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.