Jet trolejbusem z Novolíšeňské až na Jírovu v Brně-Líšni by měli lidé poprvé v únoru 2020. Stavba léta plánované 1,6 kilometru dlouhé trati ze současné smyčky na dosavadní obratiště autobusů po Novolíšeňské ulici začala. Bude stát téměř 125 milionů korun.
Současná smyčka ve spodní části Novolíšeňské vznikla v roce 1988, od kdy na ní jezdily trolejbusy ze Staré osady a Vinohrad. Původně se zamýšlela pouze jako provizorní a stavba na Jírovu měla pokračovat zanedlouho.
Nedostatek peněz po revoluci a jiné projekty však stavbu odsunuly o 30 let, dosud tak musejí lidé přestupovat na autobusy. Dopravní podnik po zprovoznění trati počítá s tím, že jejich provoz v jižní části líšeňského sídliště omezí a místo nich budou prodlouženy linky 25 a 26.
Kromě trolejového vedení vznikne na konečné Jírova měnírna, nové sociální zázemí pro řidiče a nová budou i nástupní místa pro cestující. Zvýšenou potřebu trolejbusů by měla uspokojit dodávka 25 kloubových vozidel, přičemž první z nich by měly vyjet na přelomu let 2019 a 2020.
Stavbou nové trati je v Brně v současnosti ukončen rozvoj trolejbusové sítě, nové projekty zatím nejsou. Město se s dopravním podnikem soustředí na výstavbu nových tramvajových tratí. V různé fázi přípravy jsou prodloužení z Osové do kampusu, z Bystrce na Kamechy, ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou a ze Stránské skály do Líšně.