Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Fenomén jménem sdílení kol. Růžové bicykly zaplavují Českou republiku

Potřebujete se přesunout po městě, nepreferujete MHD a zároveň chcete udělat alespoň něco málo pro své zdraví. Pokud vám je tahle situace povědomá, tak je velmi pravděpodobné, že jste i vy už využili sdílených kol. Ta najdete v řadě větších měst v tuzemsku. Jejich největším provozovatelem je společnost Rekola, která si na nezájem o jejich nemůže stěžovat.

„Jsme moc rádi, že můžeme potvrdit, že všech městech, kde provozujeme bikesharing, je zájem o sdílení kol. Vychází to z našeho cíle, že si každé město zaslouží další možnost individuální přepravy, což kolo skvěle splňuje. Dokonce i v kopcovitém Liberci si lidé našli k Rekolům cestu a zkracují si své cesty městem každý den,“ shrnula Magda Zicháčková ze společnosti Rekola.

Princip sdílených kole je jednoduchý. K vypůjčení kola je nutná registrace. Tu lze provést přes mobilní aplikaci nebo web Rekoly. Do systému pak zadá zájemce číslo z rámu pod sedlem kola a následně dostane heslo k odemčení číselného kódu zámku. Kolo si takto jednoduše půjčíte v Liberci, Olomouci, Brně, Praze a v neposlední řadě Českých Budějovicích. Každé město má podle provozovatelů svá specifika.

„Drobné rozdíly mezi městy sledujeme pouze v délkách výpůjček a v hodinách, kdy je nejvyšší frekvence výpůjček. V některých městech jsou hodně populární dlouhé víkendové výpůjčky a v jiných městech se zase jezdí hodně v noci,“ doplnila Zicháčková.

Možná s podivem je fakt, že v městech, kde je cyklistika jako doma, není o projekt tak velký zájem, jak by se dalo čekat. „Historicky jsme přerušili provoz akorát v Hradci Králové a Pardubicích. Ukázalo se, že v těchto městech je cyklistika populární natolik, že každý obyvatel vlastní kolo, které se nebojí kdekoli zanechat. Rozhodli jsme se proto o stažení kol a podporu provozu ve městech, kde jsou sdílená kola využívána a je jich nedostatek,“ potvrdila Zicháčková.

Rekola by se v budoucnu mohla rozšířit také do dalších měst. Podle provozovatelů je vždy prioritou podporu s radnicí daného města. „Je pro nás prioritní najít společný cíl, vycházet si vstříc a naučit se spolupracovat. Nechceme být ve městě naobtíž. Chceme být službou pro obyvatele či návštěvníky daného města,“ říká Magda Zicháčková a dodává: „Městu kromě provozu bikesharingu nabízíme i anonymizovaná data z provozu, která mohou sloužit pro vybudování lepší cyklistické infrastruktury - budování cyklostojanů, cyklostezek, cykloobousměrek.“

Projekt dlouhodobě podporuje společnost Mastercard, díky které si uživatelé mohli půjčovat například druhé kolo zdarma. „Naším cílem je, aby byl náš bikesahring funkční, dostupný a uživatelsky zajímavý. Pokud tedy s námi některý partner spolupracuje, chceme, aby to prvotně bylo výhodné pro naše uživatele, aby pro ně vznikl nějaký zajímavý benefit. Ať už jsou to 15 minutové jízdy zdarma díky Hello bank!, 2 jízdy do 60 minut zdarma díky kartičce MultiSport nebo 50 kol s přehazovačkou díky adopci společnosti Mutumutu,“ uzavřela Zicháčková.

Mastercard chce partnerstvím s Rekola nejen přinést nový benefit k platebním kartám, ale i podpořit informovanost o výhodách a fungování oblasti e-commerce. Půjčení kola zákazník uskuteční pohodlně v mobilní aplikaci Rekola a zaplatí několika kliknutími platební kartou.

Autoři | Foto Rekola

Štítky MasterCard, Brno, Olomouc, Liberec, České Budějovice, Jihlava, Hradec Králové, aplikace, Rekola, Česko, Mutumutu s.r.o., Praha, jízdní kolo

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Fenomén jménem sdílení kol. Růžové bicykly zaplavují Českou republiku  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.