Ministerstvo dopravy schválilo Správě železnic, aby zahájila studie proveditelnosti vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Brnem. Tato studie povede k přípravám tratě a rozhodnutí o vedení jejího koridoru. Odhady, kdy bude trať stát se liší.
Místo dvou a půl hodin cestování jen hodinka? Podle odhadů by nová vysokorychlostní trať měla být schopná cestující zavést z Prahy do Brna za šestapadesát minut a průměrná rychlost by byla 220 km/h. Na trati mimo město by vlaky měly jezdit rychlostí až 300 km/h a trať bude připravena zvládnout dokonce i rychlost 350 km/h.
Správa železnic má zelenou, co se týče urychlení postupu příprav hlavně v úsecích Poříčany - Světlá nad Sázavou a Velká Bítěš - Brno. Momentálně Správa železnic začíná pracovat na druhé etapě studií proveditelnosti, která se zaobírá hlavně technickým návrhem infrastruktury a provozním řešením.
Původní optimistický odhad byl, že se s realizací začne v roce 2025 a vysokorychlostní trať by měla být dokončena v roce 2035. Zrychlení příprav by však mohlo posunout datum dokončení na trochu bližší rok.
Mapa vysokorychlostních tratí v České republice. Zdroj: MDČR
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.