Máme hotovo a od neděle projedete bez omezení, hlásí jihomoravští silničáři motoristům, kteří jezdí po dálnici D46. Dělníci přestavili mimoúrovňovou křižovatku u Drysic na Vyškovsku, což více než půl roku komplikovalo provoz ve směru z Olomouce na Brno.
S komplikacemi na trase mezi dvěma moravskými města se řidiči vyrovnávali od minulého roku. Sotva loni silničáři dokončili první etapu opravy dálniční křižovatky, vrhli se letos na jaře na druhou fázi prací. Kvůli pracím u Drysic jezdili řidiči více než půl roku v každém směru pouze jedním pruhem. Nyní ale motoristů ubudou starostou, protože investor stavby, jímž bylo Ředitelství silnic a dálnice, dokončil práce
„Cílem stavby byla kompletní modernizace dálniční křižovatky v Drysicích, jejíž parametry již nevyhovovaly aktuálním nárokům na bezpečnost provozu. V rámci stavby byl zdemolován, vybudován a rozšířen nový most. Zásadní bylo také doplnění odbočovacích a připojovacích pruhů, aby se do budoucna zabránilo konfliktním situacím, ke kterým docházelo při najíždění vozidel na dálnici,“ sdělil ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.
Podle šéfa brněnských silničářů došlo díky přestavbě ke zvýšení bezpečnosti i plynulosti dopravy. Při výstavbě trasy Vyškov–Olomouc, která začala v sedmdesátých letech minulého století, se povolily výjimky z norem. Kromě chybějících širokých odstavných pruhů absentovaly rovněž připojovací a odbočovací pruhy. Řidiči se tak připojovali a odbočovali pomocí připojovacího klínu, což ale nevyhovovalo aktuálním normám ani intenzitě provozu.
Kromě mostu či pruhů vznikly na trase také dvě nové protihlukové stěny dlouhé téměř 500 metrů, což ochrání místní z Drysic před hlukem. Současně stavaři upravili kanalizaci nebo vybudovali odvodnění. „Vybudovali jsme také opěrné a gabionové zdi a zmodernizovali úsek dálnice D46 o celkové délce zhruba jednoho kilometru. Aktuálně na stavbě uskutečňjí už jen drobné dokončovací práce, a to například nástřik vodorovného dopravního značení či montáž svodidel. Přes víkend budeme demontovat přechodné dopravní značení – DIO,“ dodal ředitel oblasti Olomouc společnosti Kareta Ladislav Moťka.
Celkem silničáři zaplatili za dílo 200 milionů korun. V budoucnu má vytěžované komunikaci pomoci dostavba D1 přes Přerov, čímž se dojde k odklonění tranzitní dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.