Dopravní podnik města Brna (DPMB) pokračuje v projektu montáže tramvají EVO2, známých jako Drak. V pátek podnik podepsal rámcovou dohodu se společností Pragoimex, která má do roku 2033 dodat komponenty pro zhruba 60 dalších vozů. Celkem by tak do té doby mohlo po Brně jezdit až 101 tramvají typu Drak.
Brněnský dopravní podnik pokračuje v obnově tramvajového vozového parku. Nízkopodlažní klimatizované tramvaje Drak, které byly do provozu zařazeny v roce 2020, mají postupně nahradit starší vozy ze 60. až 80. let. „Tím by mělo dojít k výraznému typovému sjednocení vozového parku tramvají. V minulosti město provozovalo až 15 různých typů, po dokončení projektu jich bude v provozu pouze sedm druhů,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
„Tramvaje jsou provozně i technicky spolehlivé a oceňují je nejen zaměstnanci dopravního podniku, ale i cestující. Zaměstnanci ústředních dílen dopravního podniku již zkompletovali 41 vozů,“ uvedl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS). Brněnský dopravní podnik je přitom v Česku jediný, který si tramvaje kompletuje sám.
V roce 2026 má DPMB v plánu zkompletovat a následně vypravit do provozu tři tramvaje, další dvě mají být rozpracovány. Na tento postup naváže druhá fáze projektu Tramvaj pro Brno, která má podle rámcové dohody trvat od roku 2026 do roku 2033.
V rámci této etapy zaplatí DPMB za komponenty pro 60 tramvají celkem 2,28 miliardy korun. Nově dodané vozy budou téměř totožné se stávajícími, lišit se mají pouze drobnými technickými úpravami. Po dokončení projektu by tak v roce 2033 mohlo po Brně jezdit celkem až 101 tramvají typu Drak.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám