V brněnských Řečkovicích o posledním dubnovém víkendu proběhla přehlídka automobilové techniky z historie, kterou připravilo Technické muzeum v Brně. Zázemí akce našla v areálu bývalých kasáren na ulici Terezy Novákové. Zájemci si mohli prohlédnout řadu vozidel z muzejních sbírek, vozidla hromadné dopravy, vojenskou techniku i osobní automobily.
Přehlídky se zúčastnili také jihomoravští hasiči, kteří předvedli svou nejmodernější techniku, historická vozidla i jejich vybavení. Připravili si také doprovodný program s ukázkami hasičské techniky v akci.
„Fanouškům automobilové techniky jsme opět předvedli ty nejzajímavější exponáty z depozitáře muzea. Tatra Historik Klub ČR z Kolína letos přivezel již tradičně cisternový automobil Tatra 111C a kromě něj i dálkový autobus KAROSA HD 12. Dopravní společnost BusLine Semily na této akci představila autobus Karosa ŠL11,“ uvedl garant akce Tomáš Kocman. Doplnil také, že návštěvníci mohli zažít i okružní jízdu historickými autobusy, z nichž nejstarší je Škoda 706RO z roku 1947.
„Milovníci historických automobilů měli opět možnost vidět exponáty ze sbírky vozidel TMB. Z československých vozů viděli prvorepublikový hasičský vůz Tatra17/31, který je zajímavý tím, že přestavbu na hasičský speciál provedla brněnská firma Hrček a Neugebauer. Dále to byly socialistické vozy Tatra 613 Narex a Tatra 700, Škoda 120 či Favorit,“ přiblížila Sylvie Zouharová Dyková, kurátorka oboru Historická vozidla a spalovací motory.
„Mimořádně jsme letos vystavili i pásovou techniku, a to odpalovací zařízení na podvozku víceúčelového transportéru a techniku postavenou na podvozku BVP,“ řekl kurátor Roman Řezníček. Celkem se v Československu vyrobilo přes 18 000 kusů různých variant tohoto pásového vozidla, z nichž část byla určena na export a část zařazena do výzbroje československé armády.
Brněnská Technika také na přehlídce poprvé představila dva nákladní automobily získané do sbírkových fondů v letošním roce, a to automobil Praga V3S FEK a automobil Praga GRAND. První vozidlo obdrželo muzeum ze Správy státních hmotných rezerv, druhé pak od Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Zejména vozidel Praga GRAND bylo vyrobeno malé množství, a proto nejsou příliš veřejnosti známy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.