Rada města Brna schválila rekonstrukci Křenové ulice v úseku od křižovatky s ulicí Špitálka po most přes řeku Svitavu. Kromě opravy tramvajové trati se počítá také s cyklostezkou, parkováním a bezbariérovými zastávkami.
Na poslední schůzi Rady města Brna odsouhlasili radní rekonstrukci ulice Křenová. Ta bude opravována v úseku od křižovatky s ulicí Špitálka až po most přes řeku Svitavu. „V roce 2017 prošly úpravou zastávky a tramvajová trať od křížení s Kolištěm po křížení se Špitálkou, chystaná rekonstrukce by tedy měla na tento úsek navazovat,“ vysvětlila Anna Dudková z tiskového střediska Magistrátu města Brna.
Na Křenové ulici se aktuálně chystá oprava tramvajových kolejí. Aby práce neznemožnily budoucí přestavbu ulice, bylo nutné již teď pozměnit využití uličního prostoru. „Členění prostoru vychází z už opraveného úseku a také zpracovaného projektu na rekonstrukci trati v Křenové,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Doplnil, že město chce brát v potaz nynější šířku silnice, ale i budoucí podobu ulice. Ta zahrnuje například parkování, bezbariérové zastávky a cyklostezku.
„Křenová je komunikací se zásadním významem pro napojení Černovic, Slatiny a Šlapanic na centrum města, alternativní trasy pro cesty na kole vůči ní prakticky neexistují,“ uvedl zástupce organizace Brno na kole Michal Šindelář. „Při rekonstrukci je třeba dbát na to, aby vzniklo maximálně kvalitní a spojité opatření chránící lidi na kolech v této vysoce nehodové lokalitě,“ doplnil Šindelář.
Projektovou dokumentaci rekonstrukce prozatím nemá. „Technické řešení tedy bude upřesněno později,“ přiblížil Kratochvíl. Zajištění všech potřebných materiálů a dokumentace město odhaduje na osmnáct měsíců, dobu rekonstrukce zhruba na půl roku. Odhadovaná cena přesahuje 110 milionů korun.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám