Cestující i řidiči v Blansku vyhlíží očekávanou stavbu nového podchodu, který se stane součástí vlakové zastávky Blansko město. S budováním očekávaného díla, které umožní zrušení neoblíbeného přejezdu v Rožmitálově ulici, začala nyní Správa železnic (SŽ).
S pracemi začali dělníci v tomto týdnu. Celkem jim výstavba, za kterou zaplatí státní organizace přes 180 milionů korun, zabere necelý rok. Projekt patří mezí nejočekávanější v okresním městě na sever od Brna. Stejně jako v současné době uskutečňující se stavba přemostění koridorové trati umožní nový podchod zrušení přejezdu v Rožmitálově ulici.
„Výstavba mimoúrovňového křížení v těsné blízkosti zastávky Blansko město přinese zvýšení bezpečnosti železniční i silniční dopravy. Kromě vybudování přemostění, které je investicí města Blanska, dojde také k přestavbě stávajícího podchodu pod tratí. Tubus nového podchodu bude mít šířku 4 metry a výšku 2,6 metru. Jeho konstrukci bude tvořit monolitický železobetonový rám, celková délka je navržena s ohledem na výhledovou polohu třetí koleje,“ sdělila Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.
Při stavebních pracích se počítá například s tím, že se odstraní čekárna, upraví přístup na nástupiště nebo se vybudují v blízkosti podchodu nové toalety i technologický domek. Hlavní přínos spočívá ve zrušení přejezdu. Díky tomu se změní celé okolí železniční stanice. Výstavba přinese ale také komplikace řidičům, na které čekají nová omezení. „Po většinu doby výstavby bude silniční provoz v blízkosti zastávky převeden do jednoho pruhu podél chodníku u nástupišť a bude obousměrný, zajištěný světelnou signalizací provázanou s přejezdovým zabezpečovacím zařízením,“ popsala Friebová.
V příštím měsíci zahájí Správa železnic na území Blanska ještě jednu investiční akci, a to rekonstrukci mostu nedaleko zastávky Dolní Lhota. „Předmětem projektu je kromě přestavby dvoukolejného přemostění také směrová a výšková úprava kolejí v délce přibližně 250 metrů. Stávající ocelovou konstrukci z roku 1931 s dřevěnými mostnicemi nahradí nová nosná konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky a průběžným štěrkovým ložem,“ dodal Friebová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.