Milovali je naši dědové, po nich tátové a nyní je milujeme i my. O čem je řeč? O úžasných strojích kategorie Formule 1. Zapomeňte na plakáty v pokojíčcích nebo dílnách, nejlepší závodní auta a motocykly historie přijíždějí závodit na Masarykův okruh!
Motorismus má oproti jiným sportům tu skvělou vlastnost, že vysloužilí plechoví závodníci nemusejí odcházet do důchodu. Nadšenci, kterými jsou třeba členové Československého autoklubu pro Moravu a Slezsko, pečují o skvosty motorsportu a dávají jim další smysl existence. Již tento víkend své miláčky přivezou do Brna a obvyklá formulka, že se máme na co těšit, získává úplně nový rozměr.
Začněme hned těmi nejslavnějšími. Jména jako Nuvolari nebo Chiron dobře zná každý, kdo jen trochu k motorsportu přičichnul. Vůně spáleného benzínu v jejich době znalo celé Brno. Na starém Masarykově okruhu soutěžili ti nejlepší piloti a jejich těžko zkrotitelné vozy byly skutečnou esencí závodnické vášně a tehdejších inženýrských schopností. Vozy Alfa Romeo, Ferrari, Lotus, Maserati nebo Talbot citlivě renovují a s neutuchajícím nadšením dále provozují lidé z britského Sdružení historických vozů Grand Prix. Je libo Bugatti z éry Elišky Junkové, první vozy, které stály u zrodu Formule 1 v padesátých letech nebo první moderní formule ze šedesátých let?
Další skupinou formulových vozů, kterou představí organizátoři závodního víkendu na brněnském Automotodromu, budou legendy šedesátých až osmdesátých let. Slavní piloti F1 jako Stewart, Fittipaldi, Lauda nebo Head bojovali kolo na kolo ve vozech Arrows, Brabham, McLaren nebo Tyrrell. Jejich doba, na kterou s nostalgií vzpomínají všichni pamětníci skutečných závodů, doba bez moderních vymožeností současné přetechnizované Formule 1, doba, která ožije v podobě jízdy historických formulí FIA Masters.
Avšak nejenom ef jedničkami je milovník motorů živ. Na závodní dráze se představí také prototypy LeMans z šedesátých a sedmdesátých let značek Porsche, Lola, Ferrari nebo Osella. Dalšími vozy budou někdejší účastníci takzvané Formule Junior, historické GT vozy značek Aston Martin, Jaguar, Porsche, Lotus, Triumph nebo Ferrari. Pomalejšími, ale neméně zajímavými účastníky budou vozy z dílen sdružení nadšenců pro automobilové závody zvaného HAIGO. Ti do Brna přivezou staré závodní speciály VAZ, Škoda, Wartburg nebo Trabant a dále také formulové vozy Easter, Mondial, SEG, MT či MTX.
Bonbónkem bude představení speciálu Škoda 1100 OHC typ 968. Tento prototyp byl původně navržen pro účast na vytrvalostním závodu LeMans, startoval však v jiných kategoriích. Automobil pro víkendovou akci zapůjčilo přímo muzeum značky Škoda a příležitost vidět jej na závodní dráze bude skutečně jedinečná.
Víkend Grand Prix legend zahájí unikátní jízda starým brněnským okruhem zakončená v srdci Brna na náměstí Svobody. Brňané tak budou mít šanci vidět speciály neuvěřitelné hodnoty na vlastní oči a z bezprostřední blízkosti. Kolona dorazí na hlavní brněnské náměstí v 19.45 a vozy budou vystaveny několik desítek minut.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.