Masarykův okruh hostí o víkendu 7. – 8. května druhý letošní závod rakouského šampionátu historických a klasických závodních vozů Histo CUP. Společně s doplňkovými závody se na dráze během víkendu vystřídá asi 230 závodních a sportovních vozů včetně řady unikátů.
Rakouský šampionát Histo CUP prošel před letošní sezonou několika změnami, díky kterým se mohl rozšířit počet aut, které v závodech startují. Nově se na dráze objeví i mladší formule z let 1989 – 1999, ke změnám došlo i ve stále oblíbenější kategorii Youngtimer. Ve startovní listině nechybí celá řada legendárních vozů – stálicí je například Pontiac Trans Am se sedmilitrovým osmiválcem, který má neuvěřitelný výkon přes 700 koní. O vítězství v hlavním závodě Histo CUP bude bojovat i David Bečvář, brněnský jezdec, který loni po strhujícím finále celý šampionát jako první Čech v historii ovládl. Fanoušci jej opět uvidí za volantem jeho Jaguaru XJS z počátku osmdesátých let.
Moderní ale jedinečné – do Brna jede i Ferrari „Tour de France“
Mezi doplňkovými závody přibyla mimo jiné položka Ferrari Trophy. Pod ní se skrývá volná jízda majitelů vozů legendární italské sportovní značky. Mezi vozy, které se představí, bude i zcela nové Ferrari F12 TdF. Jde o civilní vůz z limitované edice, která připomíná tradiční francouzské automobilové závody, ve kterých Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Vůz má 780 koní, bude vyrobeno jen 799 kusů.
Dalším „moderním“ vozem na dráze bude otevřený speciál KTM X-Bow. Do Brna poprvé míří značkový šampionát X-Bow Battle, ve kterém se představí přes třicet vozů.
České stopy: Penrite Classic Cup a československé formule
Českou historickou závodní scénu budou na okruhu reprezentovat hned dvě jízdy – setkání klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup a po roční pauze i setkání majitelů historických československých formulí z Klubu F3. Obě setkání jsou vypsána jako jízdy pravidelnosti. V rámci Penrite Classic Cup se na dráze objeví například Tatra 603-2 B5 Marathon de la Route, se kterou startovala posádka Veřmiřovský – Mark – Hajdušek na třídenním závodu Marathon de la Route na Nürburgringu, mezi československými historickými formulemi nebude chybět legendární Avia Mondial Václava Líma nebo speciál HSS March Audi Turbo, s nímž dříve závodil Miroslav Adámek
Vstupné jen za stokorunu a velkoplošná obrazovka
Na Masarykově okruhu budou od pátku do neděle otevřené přírodní tribuny C a F a sedadlové tribuny T3 a T5 nacházející se u cílové rovinky. Přístupný bude i paddock. Poprvé bude navíc k dispozici i velkoplošná obrazovka, umístěná bude naproti tribunám T3 a T5. Jednodenní vstupné na kterýkoliv den činí 100 korun, páteční vstupenka pak platí i v sobotu. Parkovné se neplatí.
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.