Nová hala pro dráhové cyklisty a atlety v Brně bude mít podobu oválného dřevěného pavilonu. Směrem k městu má být budova v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu otevřená, na park má přirozeně navazovat. Vítězný návrh, který zvolila odborná porota architektonické soutěže organizované Kanceláří architekta města Brna (KAM), pochází z ateliéru ov architekti. Výsledky soutěže dnes schválili radní. Stavba by mohla začít v roce 2027, předpokládané náklady jsou 1,1 miliardy korun bez daně. Novinářům to dnes řekl radní pro sport Tomáš Aberl (TOP 09).
„Vítězný návrh je dynamický, transparentní, minimalizuje zastavěnou plochu a je citlivě umístěn v zeleni. Celodřevěná konstrukce stavby má ambici stát se vizuálně zapamatovatelnou značkou stadionu," uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS). Autoři vnímají Sportovní ulici jako hranici mezi blokovou zástavbou a parkovým prostorem s jednotlivými stavbami a sportovišti. I z toho důvodu budovu velodromu pojali jako solitérní dům s výraznou vnější geometrií, který propojuje park s městskou strukturou. Člen poroty a radní pro územní plánování Petr Bořecký (ANO) dodal, že je konstrukce stavby jednoduchá a promyšleně navazuje na architektonický návrh. Podle něj je vhodně zakomponována v území a její výška nebude konkurovat plaveckému stadionu.
Vedení města předloni rozhodlo o zbourání chátrajícího fotbalového stadionu za Lužánkami a o vybudování nového v lokalitě, kde je dnes velodrom využívaný klubem TJ Favorit Brno. Cyklistům má sloužit nová hala v blízkosti plaveckého stadionu, která poskytne zázemí i atletům. „Pro ně by to bylo jediné kryté sportoviště v Brně. V případě cyklistů usilujeme o to, aby tam vzniklo národní centrum pro cyklistiku," řekla Vaňková.
Aberl počítá s tím, že by v příštím roce vznikl projekt nové haly a v roce 2027 by se mohlo začít stavět. Hala by měla sloužit pro společné tréninky cyklistů a atletů i pro vrcholové soutěže. Radní dnes projednali také dohodu s klubem TJ Favorit Brno, jelikož město chce kvůli fotbalovému stadionu koupit jejich nemovitosti v areálu brněnského výstaviště. Podle Aberla tkví dohoda v tom, že město získá budovy klubu a zároveň garantuje cyklistům zázemí v nové kombinované hale. Provozovat ji bude zřejmě městská společnost Starez-sport a klub by tam byl ve zvýhodněném nájmu, řekl Aberl. Ujistil, že stavba fotbalového stadionu pro 20 tisíc až 25 tisíc návštěvníků na místě dnešního velodromu začne až poté, kdy bude hotová nová hala u Lužánek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.