Šest minut, deset zajímavých lidí, vizitky s sebou. Tak by se dal stručně popsat Minutový networking, další z nápadů „minutového podnikatele“ Petra Krejčího. Tento netradiční způsob propojování lidí v oblasti businessu v srpnu oslavil první narozeniny a zdá se, že rozhodně ne poslední.
Petře, nejdřív bylo Minutové rande, pak networking. Mají tyto vaše dvě aktivity kromě názvu ještě něco společného?
Minutové rande i Minutový networking jsou si podobné jménem i principem. Minutový networking vlastně z Minutového rande, které jsem založil před šesti lety, vznikl. Obě aktivity jsou o řízeném setkávání lidí, kteří něco nebo někoho hledají. Networking se ale liší v tom, že nejdete hledat matku či otce svých dětí, nýbrž chcete poznat obchodní partnery, kamarády a kolegy do businessu nebo se jen nechat inspirovat ostatními úspěšnými lidmi z nejrůznějších oborů.
Brněnská scéna podnikatelských klubů se v poslední době rozšiřuje. Řadí se Minutový networking mezi ně, nebo si jde vlastní cestou?
Na rozdíl od ostatních podnikatelských klubů v Brně my především žádným klubem v pravém slova smyslu nejsme. Neplatíte u nás členství ani nevyžadujeme pravidelnou účast. Také nejsme skupina, která se schází stále ve stejném složení. U nás se lidé střídají. Minutový networking je založený na jednorázové návštěvě zájemců, kteří se rozhodnou zaplatit vstupní poplatek a poznat nové a zajímavé lidi, popovídat si o svých business aktivitách a projektech, vyměnit zkušenosti a načerpat inspiraci nebo nápady. Setkáváme se v neformální atmosféře a doporučuje se tykání a nebo alespoň oslovování křestními jmény.
Jak tedy Minutový networking funguje?
Jedná se o networkingová setkání podnikatelů z nejrůznějších oborů. Během jedné hodiny můžete odprezentovat svůj projekt nebo firmu až 10 zajímavým protějškům a zároveň si poslechnout o jejich businessu. Na začátku setkání se každý účastník v krátkosti představí a pak následuje to, co znáte ze seznamky speed-dating. Jeden zajímavý člověk střídá u stolečku druhého, přesně po 6 minutách.
Pro představu časosběrné video z MN ZDE.
Po skončení řízené části se plynule přejde do neřízeného networkingu, který poskytne prostor pro seznámení s dalšími účastníky, s nimiž jste se doposud nesetkali face-to-face.
Co se během těch 6 minut zpravidla řeší?
Lidé se poznávají, oťukávají, zjišťují, zda najdou společnou notu v komunikaci i v businessu. Určitě nechceme, aby se okamžitě dělal „surový” business. Na to je čas později. Těchto 6 minut určuje, jestli si následně domluvíte společný oběd nebo kafíčko, kde navážete na předchozí komunikaci.
S kým bychom se na Minutovém networkingu mohli potkat?
Vždy se snažím nakombinovat zajímavé profese, projekty i typy lidí. Primárně vyhledáváme zajímavé freelancery, majitele firem a startupy. Mezi účastníky se také mimo jiné nedávno objevila investorka Margareta Křížová z pořadu Den D, známý poutník a copywriter Ladislav Zibura, populární standup komik Daniel Čech nebo zakladatel Lunchtime.cz Igor Třeslín.
Zajímáte se po skončení setkání, co si účastníci pochvalují nejvíce a co se jim naopak moc nezdá?
Samozřejmě. Líbí se jim především to, že celá akce je svižná a neformální, a také to, že neumožňujeme vstup prodejcům z různých MLM společností, kteří obecně na networkingových akcích nedělají vzhledem ke svým obchodním taktikám nejlepší jméno. A co se nelíbí? Sem tam slýchám, že je naše setkání zbytečně drahé. Někomu se to může zdát, ale nikoho nepřemlouváme a přijímáme ty, kteří danou hodnotu v jedinečné akci typu MN vidí.
Jak zaručujete, že se tito „nevhodní” lidé na setkání nedostanou? Prochází zájemci nějakým„předvýběrem”?
Ano. Nebereme automaticky každého, kdo se přihlásí. Jednak tím předcházíme riziku, že by se na setkání objevil někdo typu právě popsaných prodejců, kvůli němuž ostatní podnikatelé ztrácejí chuť networkovat, a jednak zabráníme tomu, že se potká přímá konkurence. Proto ručně vybíráme, koho a kdy nakonec pozveme. Pokud nejde o ověřené doporučení, musí zájemci projít cca 15 minutovým osobním či telefonním interview.
Co to znamená?
Děláme s nimi krátký pohovor, kde zjistíme, jaký ten člověk je, co dělá, co ho zajímá, představím mu blíže podobu akce i princip Minutového networkingu jako takového.
Jak pak s nabitými kontakty z MN pracovat?
Školím firmy i jednotlivce jak si budovat síť obchodních kontaktů (www.Networking.cz), účastníci Minutového networkingu konzultací využívají především právě po jeho skončení, aby byl dopad celé akce byl co největší.
A jak si Minutový networking vede doposud? Kde všude se k vám mohou podnikatelé přidat?
Letos v srpnu utekl přesně rok od úplně prvního Minutového networkingu. Na více jako 25 setkáních se poznalo už více než 500 zajímavých lidí. Z takového zájmu mám velkou radost. Networkovat jsme začali samozřejmě doma v Brně, už jsme se ale rozšířili i do Prahy a Ostravy. Kromě standardních networkingových akcí pořádáme ještě networkingové párty, které jsou otevřené pro všechny, kteří se rádi seznamují, ale primárně pro účastníky MN. Jak taková MN párty vypadá můžete mrknout např. ZDE.
Zajímá vás, jak Minutový networking probíhá? Podívejte se na video.
Více na www.MinutovyNetworking.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.